روند ویزای جهانگردی با تسهیلات بهتر در روز‌های آینده باز خواهد شد

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در هرات گفته است که روند ویزای جهانگردی برای مردم با تسهیلات بیشتر در چند روز آینده باز خواهد شد.

به گفته این دیپلمات، روند ویزای جهانگردی به صورت قبل و با کاهش قیمت قابل ملاحظه‌ای انجام خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری وطن24، محمد صدیقی‌فر، سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در هرات در یک کنفرانس خبری گفت: «روادید ویزای جهانگری به صورت قبل برگشته و ثبت‌ نام اولیه آن، مردم با دسترسی اینترنت می‌توانند ثبت‌نام کنند و یا اینکه به عکاسی‌های سطح شهر و شرکت‌های توریستی مراجعه کنند.»

او بیان کرد بعد از ثبت‌نام، مردم می‌توانند به تاریخ درج شده در فورمه آنان به یکی از نمایندگی‌های سرکنسولگری ایران در هرات مراجعه کنند و مراحل تکمیلی ویزای خود را انجام دهند.

آقای صدیقی‌فر عنوان کرد روند ویزای جهانگردی با تسهیلات و کاهش قیمت قابل ملاحظه‌ای نسبت به قبل انجام خواهد شد.

در ادامه، سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در هرات می‌گوید: «در طی یک سال گذشته نماینده کنسولی جمهوری اسلامی ایران در هرات در حدود 200 هزار روادید ویزا برای مردم صادر کرده است.»

وی عنوان کرد در دو الی سه سال گذشته به دلیل شرایط کرونایی و مسایل سیاسی افغانستان به مدتی ویزای جهانگردی متوقف شده اما دیگر روادید این نمایندگی از جمله تجاری، درمانی و تحصیلاتی باز بوده است.

با این همه، مردم هم از روند جدید ثبت‌نام و صدور ویزای ایران استقابل کردند.

آنان گفته‌اند روند قبلی ثبت‌نام در نمایندگی‌های این مرکز انجام می‌شد و به دلیل ازدحام زیاد چندین روز تا صدور ویزای این کشور سپری می‌شد.

رامین یکی از باشندگان هرات عنوان کرد روند قبلی صدور ویزای ایران به دلیل تجمع و ازدحام زیاد مردم چالش‌های را برای مردم ایجاد کرده بود.

به گفته او، یکی از چالش‌ها ازدحام بیش از حد مردم در مقابل نمایندگی‌های کنسولگری ایران  در هرات و زمان‌بر شدن مراحل صدور ویزا بود.

وی بیان کرد در روند جدید مردم در روز تعیین شده ثبت‌نام خود به مراکز کنسولگری ایران مراجعه و ویزای خود را دریافت خواهند کرد.

همچنین این باشنده ولایت هرات خواستار متوقف نشدن و دومدار بودن صدور ویزا از مسئولان شد و گفته در روند صدور ویزا تسهیلات بیشتر ارائه شود.

در ادامه، سید زور‌الدین هاشمی، مسئول یک شرکت توریستی در هرات عنوان کرد این روند باعث اشتغال‌زایی و سهولت بیشتر در روند گرفتن ویزا برای مردم می‌شود.

او عنوان کرد در روند قبلی عکاسان و شرکت‌ها توریستی روند کاری آنان کاهش یافته بود و همچنین نمایندگی‌های کنسولگری ایران در هرات هم به دلیل تقاضای بیش از حد مردم کارکرد درست نمی‌توانستند ارائه دهند.

وی افزود حالا مردم با ثبت‌نام می‌توانند در تاریخ تعیین شده به مراکز جمهوری اسلامی ایران مراجعه کنند.

این در حالی است که همواره افغانستان و ایران روابط گسترده‌ای در بخش‌‌های مختلفی را دارد و این ارتباط به دلیل هم مرزی و مشترکات زیاد میان این دو کشور است.

 

 

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.