روند آبرسانی شهری در شهر فراه آغاز شد

یک پروژه آبرسانی در ولایت فراه به ارزش 603 میلیون افغانی توسط رئیس جمهور از طریق ویدیو کنفراس افتتاح شد.

محمد افضل رسولی، آمر آبرسانی ولایت فراه به سایت خبری وطن24 گفت: هزینه این پروه از طرف دولت جمهوری اسلامی افغانستان بوده و کار ساخت آن نزدیک به سه سال طول کشیده است.

او یادآور شد این پروژه آبرسانی با هفت حلقه چاه در شش ناحیه شهر فراه آبرسانی می‌شود.

وی بیان داشت تا کنون بیش از “دو هزار” میتَر آبرسانی برای باشندگان شهر فراه توزیع شده و عملا آب به خانه‌‌‌‌های مردم رسیده است.

آمر آبرسانی ولایت فراه افزود طبق دستور رئیس جمهور کشور قرار است که در “بندر ابونصر فراهی” هم خدمات آبرسانی ایجاد شود.

آقای رسولی در ادامه گفت مطابق به برنامه‌های شهرسازی و شهرداری فراه برای 30 سال آینده طوری طراحی شده که به هر اندازه شهر وسعت پیدا کند برای باشندگان این ولایت هم بدون کدام مشکلی خدمات رسانی صورت بگیرد.

وی افزود قیمت و میتر آب در ولایت فراه مانند دیگر ولایات کشور یک سان بوده وهیچ تفاوتی ندارد.

قیمت میتر آب در تمام کشور شش هزار افغانی بوده و قیمت فی‌متر مکعب آب هم 25 افغانی ‌‌‌می‌باشد.

از سویی هم شاه محمود نعیمی، معاون شورای ولایتی فراه می‌‌‌گوید: ساخت این پروژه برای مردم فراه یک اقدام نیک بوده و مردم از این پروژه حمایت می‌کند.

او تأکید کرد در همین سال روان باشندگان این ولایت از کمبود آب با مشکلات فروانی مواجه شده بودند.

معاون شورای ولایت فراه در ادامه گفت نبود باران در سال که گذشت و کم شدن آب‌های زیر زمینی هر روز نگرانی‌های مردم را بیشتر می‌کرد.

آقای نعیمی گفت پیش از افتتاح این پروژه مردم فراه هر تانکر آب شیرین را به ارزش “سه هزار افغانی” خریداری می‌کردند اما حالا با افتتاح این پروژه نگرانی‌های باشندگان این ولایت برطرف شده است.

فراه یکی از ولایت‌‌‌های نسبتا محروم بوده که کمتر چنین پروژه‌‌‌ها ساخته می‌‌‌شود و از طرف دیگر از سویی دولت مرکزی هم چندان توجه نمی‌‌‌شود.

ساخت این گونه پروژه‌های عام‌‌‌المنفعه برای باشندگان این ولایت یک نیاز جدی بوده و مورد حمایت مردم این ولایت هم می‌‌‌باشد.

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.