روسیه: آمریکا عامل عقب ماندگی افغانستان است

نمایندگی دایمی روسیه در سازمان ملل متحد غرب و در راس آن ایالات متحده آمریکا را عامل «بدبختی» و «عقب ماندگی» افغانستان توصیف کرد.

به گزارش خبرگزاری وطن24، دیمیتری پولیانسکی، معاون نماینده‌ی روسیه در سازمان ملل متحد در بیانیه‌ی خود گفته است که بسیاری از بحران‌های غذایی به‌طور مستقیم یا غیرمستقیم ناشی از اقدامات ایالات متحده و متحدانش است.

او گفته است: «به‌عنوان مثال، افغانستان که امروز همکار انگلیسی ما در مورد آن صحبت کرد، در ۲۰ سال گذشته برای رهایی از گرداب گرسنگی و فقر تلاش کرده است. همه این‌ها به‌دلیل رویه ائتلاف به رهبری ایالات متحده است که سعی در دموکراتیک‌کردن این کشور به شکل غربی داشت، کشوری که به شدت از سبک زندگی سنتی حمایت می‌کند».

او تاکید کرد که دخالت غرب در اکثر نقاط جهان ناامنی غذایی و فقر و فلاکت ایجاد کرده است.

پولیانسکی افزوده است: «اگرچه اعضای غربی شورای امنیت شهامت آنرا نداشته‌اند که به صراحت از علل اصلی بحران‌های غذایی و دیگر بحران‌ها در کشورهایی مانند عراق، لیبی و سوریه نام ببرند، اما همه ما به خوبی می‌دانیم که این بحران‌ها ناشی از مداخلات غیرقانونی غرب است».

روسیه و کشورهای منطه بارها آمریکا و ائتلاف حت رهبری آمرکا که بیست حضور تجاوزکارانه در افغانستان داشتند، متهم به ایجاد فقر و عدم تقویت زیرساخت‌ها در افغانستان کرده‌اند.

روند که باعث شده بعد از فروپاشی جمهوریت اثرات ناگوار آن بیشتر از گذشته احساس شود.

 

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.