روز عاشورا در هرات در سایه‌ی امنیت کامل گرامی‌داشت شد

تمامی مراسم‌های عزاداری به مناسبت روز عاشورا با حضور با شکوه هزاران تن از باشندگان ولایت هرات، با امنیت کامل بزرگداشت شد.

به گزارش سایت خبری وطن24، امروز پنچ‌شنبه (28 اسد) در مناطق بکرآباد، کارته، جبرئیل، شهرک امام فخر رازی و دیگر شهرک‌ها و ولسوالی‌های هرات، مراسم عاشورای حسینی با حضور هزاران تن از عزاداران حسینی در فضای کاملا امن گرامی‌داشت شد.

بزرگان و علمای دین در مراسم عاشورا در بکرآباد شهر هرات با اشاره به ارزش و جایگاه حرکت و قیام امام حسین (ع) گفتند که ملت مسلمان افغانستان باید با درک شرایط و تفاوت‌ها و درس گرفتن از مکتب عاشورا، در مقابل فتنه و فتنه‌انگیزان متحدانه عمل کنند.

در این مجلس که با حضور نماینده‌ی گروه طالبان برگزار شده بود همچنین اشاره به ارزش وحدت شد و بزرگان دین و مخصوصا امام حسین (ع) را یگانه عامل ایجاد کننده اتحاد در بین مسلمانان عنوان کردند.

در گوشه‌ی دیگر از شهر هرات و در منطقه جبرئیل هرات مراسم با شکوهی به مناسبت بزرگداشت از روز عاشورا در گلذار شهداء برگزار شد.

در این مراسم تاکید بر میانه‌روی و الگوگیری مسلمانان از قیام جهانی امام حسین (ع) شد و این مساله را یگانه عامل نجات بخش برای همه عنوان کردند.

از سوی هم، در مناطق کارته از مربوطات ولسوالی گذره و شهرک امام فخر رازی واقع در ولسوالی کرخ هرات هم مجالس با شکوهی جهت گرامی‌داشت از قیام امام حسین (ع) و روز عاشورا برگزار شد.

باشندگان و بزرگان این مناطق، ضمن استقبال از تامین بودن امنیت علاوه کردند که آرزوی هر باشنده کشور این است که ملت افغانستان با تمسک به راه و روش نواده‌ی بزرگوار پیامبر (ص)، برای خلق آرامش و ایجاد فضای صلح و برادری تلاش کنند.

همچنین، در شهرک‌های اندیشه، خاتم‌الانبیاء، منطقه محله حاجی‌عباس از مربوطات شهر هرات و منطقه “غوردرواز” شهر هرات روز عاشورا در فضای امنیت و با حضور صدها عزادار بزرگداشت شد.

در ولسوالی‌ها و روستاهای دوردست ولایت هرات هم با امنیت کامل مراسم عاشورای حسینی برگزار و گرامی‌داشت شد.

 

 

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.