روزنامه صهیونستی: اسرائیل مجبور به موافقت با آتش بس خواهد شد

روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارانوت» در گزارشی نوشته که دیر یا زود اسرائیل مجبور به موافقت با آتش بس چند روزه خواهد شد.

خبرگزاری وطن24 و به نقل از تسنیم، روزنامه یدیعوت آحارانوت در یادداشتی اذعلان کرده که با وجود آن که بسیاری از کارشناسان اسرائیلی خواهان آن هستند برای پیشبرد مذاکرات و آزادی اسرا فشار بیشتری بر السنوار وارد شود، اما باید گفت که تمام روند مذاکرات مبادله اسرا و تعداد آنها در قبضه »یحیی السنوار» است.

«یوسی یهوشع» تحلیل‌گر نظامی این روزنامه عبری زبان تاکید کرد، این رویکرد باعث شده است تا دیدگاه‌های یواف گالانت و هرتسی هالیوی وزیر جنگ و رئیس ستاد ارتش برای افزایش فشار خنثی شود.

یهوشع همچنین فاش کرد که تل آویو به شدت مایل بود که میانجیگری در پرونده مبادله اسرا در اختیار مصر باشد نه قطر اما این امر هم محقق نشد.

وی به نقل از مسئولین عالی رتبه اسرائیلی حاضر در مذاکرات هم فاش کرد، دیر یا زود اسرائیل مجبور به موافقت با آتش بس چند روزه خواهد شد و سعی دارند تا از طریق افزایش شمار اسرای آزاد شده اسرائیلی این مسئله را برای ارتش (و افکار عمومی اسرائیلی) قابل قبول کنند.

این کارشناس اسرائیلی در این رابطه تاکید کرد، هنوز مشخص نیست که السنوار (از رهبران حماس) رسیدن به چه هدفی را برای این مبادله بزرگ در سر دارد اما مشخص است که با برگ‌های که در اختیار دارد به شکل عالی بازی می‌کند.

تحلیل‌گر نظامی روزنامه یدیعوت آحارانوت همچنین اذعان کرد، آنچه معلوم است مواجهه اسرائیل با یک لشکر سرسخت نظامی است که قرار نیست به این راحتی‌ها عقب نیشینی کند.

گمانه‌زنی‌ها درباره یک آتش بس پنج روزه در نوار غزه بالا گرفته است.

مقامات قطری اعلان کردند که به زودترین فرصت این آتش اجرایی خواهد شد. با این حال، سران رژیم صهیونستی تا هنوز می‌گویند که آتش بسی در کار نخواهد بود.

این گفته‌ها درحالی است که آمار شهدای غزه از 13 هزار نفر فراتر رفته و میزان جنایت‌ صهیونست‌ها نیز افزایش یافته است.

حملات بی‌رحمانه صهیونست‌ها به شفاخانه‌ها، مکاتب و مراکز علمی هم‌چنان ادامه دارد. سازمان جهانی بهداشت از فلج کامل سیستم صحی در باریکه غزه خبرداده است. شفاخانه اندونزی درغزه نیز شب و روز گذشته آماج حملات شدیدی صهیونست‌ها بوده و دهها شهید و زخمی برجای گذاشت.

هم‌چنین در اثر حمله‌ی هوایی صهیونست‌ها بالای مکتب الفاخوره، دهها دانش آموز شهید و زخمی شده و به میزان شهدای کودک در غزه افزوده شده است.

با این حال، هنوز خبر از دست‌آورد نظامی اسرائیل در نبرد با حماس نیست. آمار کشته شدگان سربازان اسرائیلی به 381 تن رسیده و هم‌چنان نبرد کُند آنان در خیابان‌های غزه ادامه دارد.

تحلیل‌گران ادامه این وضعیت را برای اسرائیل خطرناک و شکست بزرگ توصیف می‌کنند. از سویی‌هم، کشتی‌های تجاری این رژیم از سوی یمن تهدید به حمله شده و روز گذشته یک کشتی با چندین خدمه در دریای سرخ توقیف شد.

از جانبی‌هم، سران کشورهای اسلامی از جمله ایران و عربستان خواستار توقف فوری جنگ در غزه و برقراری آتش بس شدند.

 

منبع خبرگزاری وطن24
خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.