روزانه 300 ویزای ایران بیشتر از گذشته در هرات صادر می‌شود

به گزارش خبرگزاری وطن24، محمد صدیقی‌فر، سرکنسول ایران در هرات می‌گوید: همه روزه برای یک هزارو 250 تن از مراجعه کنندگان ویزا صادر می‌کنند که نسبت به گذشته برای 300 نفر بیشتر ویزا داده می‌شود.

سرکنسول ایران در هرات یادآور شد این کنسولگری در هر هفته، هفت هزار ویزا برای مراجعه کنندگان این ولایت صادر می‌کند.

وی در ادامه از کمیشن کاران ویزا مقابل کنسولگری ایران در هرات به شدت ابراز نگرانی کرده و خواهان جمع آوری این افراد شد.

سرکنسول ایران در هرات تأکید کرد بارها موضوع کمیشن کاران ویزا را با مسئولان دولتی این ولایت در میان گذاشته اما متأسفانه هنوز به این موضوع رسیدگی نشده است.

آقای صدیقی‌فر گفت جمع آوری کمیشن کاران ویزا در مقابل کنسولگری ایران از توان شان خارج بوده و باید دولت افغانستان در این زمینه اقدام کند.

به گفته وی، اگر مراجعه کنندگان ویزا به عوض کمیشن کاران به خود کنسولگری مراجعه کنند با هزینه کم و سر وقت کار شان اجرا می‌شوند.

در همین حال جیلانی فرهاد، سخنگوی والی هرات می‌‌گوید: اداره محلی این ولایت با آن عده از کمیشن کارانی که دست به تقلب ویزا می‌زنند به طور جدی برخورد خواهد کرد.

او از مسئولان کنسولگری ایران در هرات خواست در صورت مشاهده و یا وجود اسناد و شواهد در مورد کمیشن کاری و یا عوامل آن، اداره محلی این ولایت را در جریان قرار دهند.

همواره موضوع کمیشن کاری و دریافت هزینه هنگفت برای به دست آوردن ویزای ایران در هرات، یکی از چالش‌های مهم سرراه کسانی بوده که قصد سفر به این ولایت را داشتند.

پیش از این علت اصلی مراجعه مردم نزد کمیشن کاران، زمان طولانی بود که کنسولگری ایران برای دریافت ویزا تعیین می‌کرد.

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.