روایت یک باشنده هرات: مردم با علاقه‌مندی از من کتاب می‌خرند

علی احمد شیرزاد، یکی از کتاب فروشان شهر هرات که کتاب‌هایش را در کنار جاده مرکزی شهر می‌فروشد می‌گوید در روزهای اخیر فروش کتاب‌هایش بیشتر شده و مورد استقبال خوب مردم قرار گرفته است.

آقای شیرزاد در صحبت با خبرگزاری وطن24 می‌افزاید که  از چند روز به این طرف فروش کتاب‌هایش بیشتر شده و جوانان اهل مطالعه هم خوب استقبال می‌کنند.

وی می‌گوید از اینکه کتاب‌های خود را روی سرک به فروش می‌‌رساند بهتر است از نگه‌داری آنان در دوکانی مشخص؛ در دوکان گراف فروش و مطالعه کم تر است.

او ادامه می‌دهد “در روی جاده عابرین بی‌شماری با کتاب برمی‌خورند و شاید در بین آنان بعضی اشخاص علاقه‌مند کتاب‌خوانی کتاب بخرند و اینطوری گراف فروش کتاب هم افزایش می‌یابد. ”

او یادآور شد در اینجا کتاب‌های مختلف برای مطالعه وجود دارد و این کتاب‌ها را زیر قیمت می‌فروشد.

این فروشنده کتاب از جوانان خواست به جای این که وقت شان را بیشتر با گوشی‌های همراه شان خرج می‌کنند بهتر است که مطالعه کنند.

آقای شیرزاد از مسئولان اطلاعات و فرهنگ هرات هم خواست برای علاقمندی بیشتر جوانان بهتر است که نمایشگاه‌های کتاب راه اندازی شود.

به گفته وی با راه اندازی نمایشگاه‌هایی کتاب فروشان هم علاقمند می‌شوند که کتاب‌های بیشتری را وارد کنند.

در همین حال نعیم‌الحق حقانی، رئیس اطلاعات و فرهنگ هرات می‌گوید: این اداره امکاناتی را که در اختیار دارد تلاش می‌کند که فرهنگ کتاب خوانی را بیشتر در میان باشندگان این ولایت رواج دهد.

او افزود خودش هم قناعت نمی‌کند، باید فرهنگ کتاب خوانی بیشتر از این در میان شهروندان رواج پیدا کند تا علاقمندی میان اهل مطالعه بیشتر شود.

در گذشته هم کتاب فروشان در هرات برای فروش کتاب‌های شان و ایجاد فرهنگ کتاب خوانی نمایشگاه‌های بزرگ را راه اندازی می‌کردند.

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.