رهبری امارت اسلامی: اثرات نادرست اشغال در حال پایان است

ملا هبت‌الله آخندزاده، رهبر امارت اسلامی در پیامی به مناسبت عید سعید فطر با تاکید بر ضرورت اصلاحات بنیادی در کشور گفته که اثرات نادرست فکری و اخلاقی «اشغال» در حال از بین رفتن است.

این پیام امروز سه‌شنبه، (29 حمل) منتشر شده است.

به گزارش خبرگزاری وطن24، رهبری امارت اسلامی در پیامی نسبتا طولانی بر مسایل مختلف پرداخته و توصیه‌های نیز به مسئولان حکومتی و مردم داشته است.

در بخش مهمی این پیام آقای آخندزاده تاکید کرده که «اقدامات اصلاحی قابل توجه در عرصه‌های فرهنگ، تعلیم و تربیه، اقتصاد، رسانه‌ها و سایر بخش‌ها انجام شده است و اثرات نادرست فکری و اخلاقی اشغال در حال پایان‌یافتن است».

در پیام عیدی رهبری حکومت هم‌چنین از تعهد امارت اسلامی برای گسترش روابط با جامعه جهانی منطبق بر بی‌طرفی دوطرفه در سیاست داخلی تاکید شده است.

رهبری امارت اسلامی گفته: «ما هم‌چنان متعهد به حفظ روابط با جهان هستیم و از کشورها می‌خواهیم این روابط برپایه‌ای عدم دخالت در امور داخلی افغانستان باشد».

او از نیروهای امنیتی امارت اسلامی هم خواسته تا از کبر، غرور، قوم و نژاد پرستی پرهیز کنند. هم‌چنین امتیازدهی بر پایه‌ی توانایی‌های فرد صورت بگیرد.

این پیام درحالی منتشر می‌شود که نزدیک به دو سال از حاکمیت امارت اسلامی در کشور می‌گذرد.

تا کنون برخی کشورهای همسایه افغانستان نمایندگان و دیپلماتان امارت اسلامی را پذیرفته و بر روابط نیک با حکومت سرپرست تاکید کرده‌اند.

با این حال، مکاتب و دانشگاه‌ها در کشور هم‌چنان به روی دختران مسدود است.

هم‌زمان با عید مردم از مسئولان حکومتی می‌خواهند درب مکاتب و دانشگاه‌ها در سراسر افغانستان به روی دختران باز شود.

 

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.