رشد معارف اولویت مقامات محلی غور

والی غور با معرفی شماری از مسئولان معارف این ولایت، تاکید بر مهیا سازی زمینه آموزش جوانان کرده و این مساله را یکی از نیازهای اصلی مردم این ولایت خوانده است.

به گزارش خبرگزاری وطن24، دفتر رسانه‌های مقام ولایت غور با نشر خبرنامه‌ای از زبان مولوی احمدشاه دین دوست، والی این ولایت گفته که او روز گذشته در حین معرفی شماری از مسئولان معارف این ولایت، آموزش و تحصیل جوانان را یک نیازهای جدی خوانده است.

به نقل از خبرنامه، والی غور خطاب به علما گفت: “غفلت نکنید به تعلیم و تربیه، نسل آینده ساز و جوان  سعی و تلاش بیشتر نمایید زیرا که این نسل جوان است که  آینده مسلمانان به دست شان رقم می‌خورد.”

والی غور افزوده که “به هر موقف می‌رسیم باید همت بالای داشته باشیم و به سطح دنیا فکر کنیم تا به قله‌های بلند ترِ دست یابیم.”

آقای دین دوست همچنین هشدار داده که آنعده از کارمندان که غفلت وظیفوی انجام می‌دهند در صورت اصلاح نشدن برکنار می‌شوند و نظام از وجود این افراد خالی خواهد شد.

از جانبی‌هم، رئیس معارف غور افزوده که در گذشته فساد و “خویش‌خواری” در این اداره وجود داشت ولی در حال حاضر این روند تغییر کرده است.

مولوی حفیظ ‌الله محفوظ، رئیس معارف غور گفته که تلاش‌های آنان برای ارتقای ظرفیت معارف ادامه دارد.

ولایت غور یکی از ولایت‌های محروم کشور، همواره از کمبود امکانات آموزشی رنج برده است.

در برخی مناطق دوردست این ولایت در سال‌های گذشته اندک‌ترین امکانات آموزشی و سرپناه هم وجود نداشته و تا کنون این معضل ادامه دارد.

 

 

 

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.