رشد خدمات صحی در ولایت غور؛ پروژه پاسخ دهی به واقعات عاجل در این ولایت افتتاح شد

مسئولان صحی ولایت غور از افتتاح پروژه پاسخ‌دهی به واقعات عاجل «HER» در سرتاسر ولایت غور خبر داده‌اند.

این پروژ با همکاری شبکه بازتوان و امداد بوعلی«باران» آغاز به کار کرده است.

با افتتاح این پروژه قرار است تمامی ارگان‌های مربوطه همراه ریاست صحت عامه در حوزه صحت و واقعات عاجل در این ولایت کمک کنند.

به گزارش خبرگزاری وطن24، داکتر عبدالستار موفق، رئیس صحت ولایت غور گفت: «در گذشته بسیاری از پروژه‌های صحی در این ولایت به طور درست تطبیق نمی‌شد.»

او عنوان کرد که در طی سال‌های گذشته در ولایت غور به دلیل راه‌های صعب العبور باعث تلفات زیادی از مردم شده است.

آقای موفق خواستار این شد تا تمام ارگان‌های دولتی مربوطه و مووسه باران در حوزه صحی همکار ریاست صحت ولایت عور باشند.

در همین حال، سید حسین شاه هاشمی، رئیس عمومی موسسه باران در کشور می‌گوید: « تعهد می‌دهیم که ما روی یک خط و تطبیق پروژه کار نمی‌کنیم ولی کوشش می‌کنیم که مشکلات و چالش‌های مردم بخصوص بخش‌های صحی را در اولویت قرار دهیم و در هماهنگی با رهبری اداره محلی غور و مردم این ولایت کار کنیم تا چالش‌های موجود مردم غور برطرف گردد.»

این در حالی است که ولایت غور یکی از ولایت‌های کوهستانی در افغانستان بوده که هموار مردم در زمستان به دلیل برف باری و مسدود شدن راه‌ها جان خود را از دست دادند.

ریاست صحت عامه غور با راه اندازی این پروژه قرار است با همکاری تمام ادارات دولتی و موسسه باران خدمات صحی بهتری در تمامی این ولایت انجام دهد.

قابل ذکر است که موسسه باران پیش از دو دهه می‌شود که در سطح کشور در بخش‌های معارف، صحت، تحقیقات، سوی تغذیه و سایر بخش در ولایات چون نیمروز، هلمند، قندهار، ارزگان و سمنگان فعالیت می‌کند.

پروژه صحی غور، سومین پروژه این موسسه می‌باشد که تمویل کننده این پروژه دفتر یونیسف می‌باشد و تطبیق آن را دفتر باران در هماهنگی با ریاست صحت عامه این ولایت به دوش دارد.

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.