رجوع مردم برای دریافت شناسنامه برقی در فراه افزایش چشم‌گیر یافته است

این روزها روند توزیع شناسنامه برقی/الکترونیکی در ولایت فراه شدت گرفته است. این شدت در توزیع تذکره برقی ناشی از رجوع بالای مردم است.

روزانه ده‌ها تن از دور و نزدیک به شعبه توزیع تذکره می‌آیند و این روند در یک سال اخیر تغییر عمده‌ی کرده است.

البته علاقه‌مندی و رجوع مردم برای دریافت شناسنامه برقی باعث شده که اداره احصائیه این ولایت به فکر ایجاد مرکز جدیدی در ولسوالی فراه‌رود هم باشد. ولسوالی با جمعیت بالا که گفته می‌شود در گذشته کم‌تر روی پیشرفت آن کار شده است.

به گزارش خبرگزاری وطن24، قاری عبدالکریم یوسف، رئیس اداره احصائیه فراه می‌گوید علاوه بر توزیع شناسنامه‌های برقی، کارمندان این اداره در یازده ولسوالی فراه بشمول مرکز این ولایت، فعالیت‌های تائید شناسنامه‌ها، انتقال و تنظیم، توزیع و تهیه‌ی کارت‌های تولد و برگه‌ی فوتی را بدون هیچ گونه چالش، انجام می‌دهند.

با این حال، این سرعت در کار و بهتر شدن روند بوده که باعث شده مردم هم علاقه‌مندی بیشتری برای اخذ شناسنامه پیدا کنند.

شیر احمد، باشنده فراه که برای دریافت تذکره برقی به ریاست احصائیه آمده می‌گوید: «در حال حاضر روند ثبت و اخذ شناسنامه‌ها نسبت به گذشته به وقت و زمانش اجرا می‌شود و هیچ گونه تأخیر و یا فساد در روند گرفتن شناسنامه‌ها در ریاست احصائیه و معلومات وجود ندارد».

او و امثال او از روند راضی اند اما تاکید دارند که مراکز توزیع تذکره باید بیشتر شود.

هم‌چنین برای افزایش سرعت کار نیاز است کارمندان بیشتری در اداره احصائیه جذب شوند تا روند عادی‌تر، پرسرعت‌تر و برای حکومت و مردم با سهولت‌تر شود.

حاجی عبدالستار، باشنده دیگر فراه تاکید دارد که تنها چالش موجود کمبود کارمند در اداره احصائیه فراه است که با برطرف شدن، سهولت‌های خوبی به میان می‌آید.

با اینکه ریاست احصائیه فراه اعلان نکرده که روزانه تا چه تعداد شناسنامه برقی توزیع می‌شود اما روند فعلی نشان می‌دهد که روزانه ده‌ها تن به این مرکز مراجعه می‌کنند.

این روند با افزایش قیمت شناسنامه‌های برقی، مفاد نسبتا خوب اقتصادی برای حکومت هم در پی دارد.

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.