رئیس جمهور غنی به قمرگل مدال قهرمانی می دهد

منابع در ولایت غور خبر از تفویض مدال قهرمانی از سوی ریاست جمهوری به قمرگل دختر جوانی که چندی قبل حمله طالبان بالای منزلش را دفع نمود می دهند.

در جریان این حمله پدر و مادر قمرگل از سوی طالبان کشته شدند و در مقابل دو تن از افراد این گروه نیز توسط این دختر جوان از پا در آمدند.

محمد مهدوی عضو شورای ولایتی غور به خبرگزاری وطن24، گفت: “رئیس جمهورغنی، قمرگل دختر قهرمان ولسوالی تیوره غور را به همراه برادر خوردسالش جهت تفویض “مدال افتخار تنها زن قهرمان کشور” به کابل خواسته است.”

به گفته او قمرگل و برادرش شب گذشته مهمان مقام ولایت غور بودند و قرار است امروز به همراه هیئتی از مقام ولایت غور راهی کابل شوند.
مهدوی اضافه می‌کند قمرگل شایسته این تقدیر است.

به بیان وی “تیرباران شدن پدر و مادر این دختر در حضورش و همچنان مقابله به مثل با طالبان کاری خارق العاده و خطرناکی است، آنهم از سوی یک دختر جوان.”

در همین حال عارف عابر سخنگوی والی غور این خبر را تایید می‌کند.

به گفته او “از دیروز تا اکنون قمرگل در مرکز ولایت غور حضور دارد و قرار است به زودترین وقت ممکن به مرکز کشور منتقل شود.”

وی تفویض مدال قهرمانی به این دختر را به صورت رسمی تایید نکرد و گفت “این بر می گردد به ریاست جمهوری و مقامات مرکزی کشور که در قبال قهرمانی قمرگل کاری می‌کنند.”

همچنان عابر ادامه داد “قمرگل دختر قهرمان و شجاعی است که قبل از به خاک سپردن پدر و مادرش، قاتلانشان را نیز از بین برد.”

این درحالیست که مردم و فعالان کشور نیز قمرگل را نمونه بارز قهرمانی و شجاعت در بین زنان افغان توصیف می‌کنند.

مقابله به مثل با طالبان و کشتن دو تن از افراد این گروه توسط قمرگل عامل خبرساز شدن این حادثه در بین مردم و به خصوص جوانان کشور شد.

برخی تفویض مدال افتخار را به پاس قهرمانی این دختر از سوی ریاست جمهوری کار نیک و به جا قلمداد می‌کنند.

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.