دیدار زلمی خلیل‌زاد با وزیران خارجه کشورهای آسیا میانه

خلیل‌زاد می‌گوید که امریکا و آسیای میانه نیاز خواهند داشت که با آغاز مذاکرات میان افغانان، مشترکاً برای ترویج و تشویق یک تفاهم سیاسی، کار کنند.

زلمی خلیل‌زاد، فرستادۀ ویژۀ ایالات متحده امریکا برای صلح افغانستان امروز (چهارشنبه ۱۱ سرطان) درصفحۀ تویترش نگاشته‌است که دردیدارش از تاشکند با وزیرخارجه ازبیکستان دیدار کرد و سپس وزیران خارجه چهار کشور دیگر یعنی تاجیکستان، ترکمنستان، قزاقستان و جمهوری قرقیزیستان دیدار کرد.

او می‎افزاید که در این دیدارها، دربارۀ انکشافات اخیر روند صلح، نقش مُهمی را که آسیای میانه ایفا کرده می‎تواند و اینکه چه‌گونه از صلح همراه با توسعه‌ی اتصال منطقه‌يی، تجارت و توسعه سود برده شود، بحث شد.

به‎گفتۀ او، امریکا و آسیای میانه نیاز خواهند داشت که با آغاز مذاکرات میان افغانان، مشترکاً برای ترویج و تشویق یک تفاهم سیاسی، کار کنند.

خلیل‌زاد می‌افزاید که در این نشست گفته‌است که ثبات و مرفه در افغانستان و امنیت و رفاه در آسیای میانه، مهم استند و هم‌کاری کشورها با افغانستان به نفع منطقه و امریکا است.

روز گذشته، عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحۀ ملی در یک ویدیو کنفرانس مشترک با رییس‌جمهور غنی و خلیل‌زاد در بارۀ آخرین تحولات و پیش‌رفت‌ها در روند صلح و آغاز گفتگوهای میان افغانان بحث و گفتگو کردند.

 

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.