دیدار امیرخان متقی با نماینده ویژه پاکستان؛ متقی: افغان‌ها به کسی آسیب نمی‌رسانند

سرپرست وزارت خارجه افغانستان در دیدار با نماینده ویژه پاکستان گفته ضرر افغان‌ها به کسی نمی‌رسد و این کشور جلو حملات را برای آسیب زدن به کشورهای دیگر می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری وطن24، آصف درانی، نماینده ویژه پاکستان در امور افغانستان روز گذشته (چهارشنبه، ۲۸ سرطان) به کابل آمد و با امیرخان متقی، سرپرست وزارت خارجه افغانستان دیدار کرده است.

دیدار او از کابل چند روز پس از آن صورت می‌گیرد که در پی حملات اخیر شبه نظامیان به سربازان پاکستانی در ایالت بلوچستان، ارتش پاکستان هشدار داد که «این گونه حملات غیرقابل تحمل است» و اگر امارت اسلامی در افغانستان کاری انجام ندهد، «با واکنش موثر نیروهای امنیتی پاکستان مواجه خواهد شد».

ارتش پاکستان در بیانیه‌ای که چهار روز پیش صادر کرد، همچنان گفت که نگرانی مهم دیگر اسلام‌آباد مشارکت اتباع افغان در اقدامات تروریستی در پاکستان است که باید به آن رسیدگی شود.

اما سخنگوی وزارت خارجه امارت اسلامی در رشته توییتی نوشت که آقای متقی به نماینده ویژه پاکستان در امور افغانستان گفته که «افغان‌ها هرگز به کسی آسیب نمی‌رسانند».

امیرخان متقی گفت: «ما اجازه نمی‌دهیم از خاک ما علیه هیچ کشوری استفاده شود و همیشه برای صلح و ثبات در منطقه تلاش می‌کنیم».

وزیر خارجه امارت اسلامی در دیدار با آصف درانی گفت که ضرر افغان‌ها به هیچ کسی نرسیده و جلو حمله از افغانستان به کشورهای دیگر را می‌گیرند .

وزیر خارجه امارت اسلامی در دیدار با آصف درانی از «فرصت بسیار خوب» برای رشد اقتصاد افغانستان، آغاز پروژه‌ها و افزایش تجارت دو طرف خبر داده است.

وزارت خارجه‌ی امارت اسلامی می‌گوید که آصف درانی، نماینده‌ی ویژه پاکستان برای افغانستان تأمین «ثبات و امنیت سراسری» در این کشور را به امیرخان متقی، سرپرست وزارت خارجه تبریک گفته است.

بلخی به نقل از درانی نوشته است: «پس از چهار دهه جنگ و مشکلات، ثبات و امنیت سراسری را به شما تبریک می‌گویم».

به نوشته بلخی، درانی گفته است که برای تقویت و گسترش روابط تلاش می‌کند و در بخش تجاری پیشرفت‌هایی نیز ایجاد شده است.

او افزوده است: «صلح منطقه‌ای به نفع همه است و ما در زمینه امنیت همکاری خواهیم کرد».

پیشتر یک رسانه پاکستانی به نقل از منابعی در دولت پاکستان نوشته بود که آقای درانی موظف شده است که پیام روشن پاکستان را به حکومت افغانستان انتقال دهد و از به پایان‌آمدن صبر آن کشور هشدار دهد.

به ادعای مقام‌های پاکستانی، حملات طالبان پاکستانی در این کشور پس از روی‌کارآمدن امارت اسلامی در افغانستان افزایش یافته است.

امارت اسلامی اما این ادعای مقام‌های پاکستانی رد می‌کنند.

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.