دیدار اعضای هیئت مذاکره کننده صلح دولت با سرور دانش

شماری از اعضای هیات مذاکره کننده دولت با سرور دانش معاون دوم ریاست جمهوری دیدار و گفتگو کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری وطن24؛ دفتر مطبوعاتی معاونیت دوم ریاست جمهوری گفته که شماری از اعضای هیات مذاکره کننده دولت جمهوری اسلامی افغانستان عصر روز گذشته (جمعه، 28، قوس) با سرور دانش، معاون دوم ریاست جمهوری دیدار کرده‌اند.

در این دیدار که داکتر سیما سمر وزیر دولت در امور حقوق بشر و روابط بین‌الملل، شماری از وزرای کابینه، نمایندگان شورای ملی، مقامات حکومتی و شخصیت‌های سیاسی نیز حضور داشته‌اند.

گفته شده که در این دیدار راجع به آخرین پیشرفت‌ها در روند صلح بحث و تبادل نظر صورت گرفته‌است.

آقای دانش ضمن قدردانی از تلاش هیات، گفته که صلح در عین حالی که یک ضرورت است، نباید ما را به گذشته برگرداند و باعث تکرار حوادث تلخ گذشته شود. صلح یک مسئله حیاتی و مرتبط به سرنوشت تمام مردم افغانستان است و برای موفقیت در این روند، اتحاد نیروهای سیاسی و گروه‌های مختلف اجتماعی یک ضرورت است.

استاد دانش تاکید کرد که مردم‌ ما هیچگاهی طرفدار جنگ و خشونت نبوده‌اند و در سخت ترین شرایط طرفدار صلح و زندگی مسالمت آمیز بوده‌اند؛ اما در عین حال خواستار مشارکت عادلانه در قدرت و حقوق برابر شهروندی هستند.

داکتر حبیبه سرابی، داکتر محمد امین احمدی و استاد محمد ناطقی از اعضای هیات مذاکره کننده دولت جمهوری اسلامی افغانستان در این دیدار هرکدام به صورت جداگانه صحبت کردند و راجع به روند مذاکره با گروه طالبان معلومات دادند.

آنها گفتند که هیات مذاکره کننده دولت جمهوری اسلامی افغانستان تاکنون قاطعانه از قانون اساسی، نظام جمهوری، حقوق بشر، حقوق زنان و دستاوردهای مردم افغانستان دفاع کرده‌اند.

اعضای هیات بیان داشته‌اند که موجودیت نظام سیاسی مشروع، قانون اساسی و مشروعیت بین‌المللی حکومت افغانستان نقاط قوت هیات مذاکره کننده دولت افغانستان در جریان مذاکرات بود، در حالی که گروه طالبان از سوی هیچ کشوری به رسمیت شناخته نشده است.

آنها تاکید کردند که هیات مذاکره کننده با اتحاد و انسجام و در مشوره با هیات رهبری حکومت، رهبران سیاسی، نهادهای حقوق بشری و مدنی و اقشار مختلف مردم افغانستان، مراحل بعدی مذاکره با گروه طالبان را به پیش خواهند برد و از قانون اساسی، نظام جمهوری، حقوق بشر، حقوق زنان و حقوق برابر شهروندی مردم افغانستان، دفاع خواهند کرد.

داکتر سیما سمر، وزیر دولت در امور حقوق بشر و روابط بین الملل نیز در این دیدار صحبت و بر دفاع از دستاوردهای مردم افغانستان در روند صلح تاکید کرد.

آقای دانش هم تاکید کرده که اعضای هیات مذاکره کننده در مدتی که در کابل هستند با اقشار مختلف مردم دیدار کنند و نگرانی‌ها و پیشنهادات آنها را در جریان مذاکرات مد نظر بگیرند.

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.