دو هزار بالون اکسیسجن برای مقابله با کرونا از ایران خریداری شده است

مسئولان صحت عامه هرات می‌گویند برای جلوگیری از کمبود آکسیجن در آینده دو هزار بالون آکسیجن از کشور ایران خریداری شده و به زودی به هرات خواهد رسید.

قابل ذکر است که از 10 روز به این طرف کرونا در هرات افزایش پیدا کرده و این دلیل باعث شده تا پزشکان و اداره محلی این ولایت دست بکار شوند.

به گزارش سایت خبری وطن24، محمد آصف کبیر، معان ریاست صحت عامه هرات می‌‌گوید: به دلیل قطع و صل شدن برق در شهرک‌‌‌ صنعتی دو هزار بالون آکسیجن از کشور ایران خریداری شده و قرار است تا 48 ساعت آینده به این ولایت برسد.

وی بیان داشت تا کنون کمبود آکسیجن در شفاخانه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های این ولایت جدی نبوده و آکسیجن به گونه نورمال به بیماران می‌رسید.

او در ادامه یادآور شد از روز گذشته به این طرف دو شرکت تولید آکسیجن در هرات فعالیت شان را از سر گرفته و جای نگرانی نمی‌‌باشد.

آقای کبیر افزود پس از افزایش کرونا در این ولایت شفاخانه شهید بسیم از 100 بستر به 130 بستر افزایش پیدا کرده است.

این مقام صحت عامه تأکید کرد گفتگوها برای افزایش بسترهای این شفاخانه با مؤسسات ادامه داشته و قرار است که شفاخانه‌‌‌های دیگر هم دوباره فعال شوند.

در همین حال نور احمد حیدری، معان مقام ولایت هرات می‌‌گوید: از امروز تا دو هفته آینده همه مراکز تعلیمی، دانشگاه‌‌‌‌‌‌‌‌ها، کافیشاپ‌‌‌ها،حمام‌‌‌ها، تالارها وغیره برای جلوگیری از افزایش ویروس کرونا تعطیل می‌‌‌باشد.

وی از مردم خواست در چنین شرایط حساس با دولت همکاری کرده و نکات بهداشتی را جدا رعایت کنند.

او تأکید کرد در صورتی که تجمعات اجتماعی وجود داشته باشد کمیته مبارزه با کرونا با تمام توان دست بکار شده و جلو هر‌گونه فعالیت‌های آنان را خواهند گرفت.

در روزهای اخیر گردش ویروس کرونا در هرات افزایش پیدا کرده و از طرف دیگر هم باشندگان این ولایت بدون رعایت فاصله‌‌‌های اجتماعی و استفاده از ماکس و دستکش گشت وگذار می‌کنند.

پزشکان در هرات هشدار می‌دهند اگر مردم به همین گونه وضعیت ادامه دهند و کرونا را جدی نگیرند، روزهای سخت و دشوار در انتظار شان خواهد بود.

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.