دو مجتمع بزرگ تفریحی و ورزشی در هرات ساخته می‌شود

همزمان با سفر هیئت‌های وزارت شهرسازی و اداره ملی تربیت بدنی به ولایت هرات، محلات احداث این مجتمع‌ها تثبیت شد.
به گزارش خبرگزاری وطن24، جواد پیکار سرپرست وزارت شهرسازی و حفیظ الله ولی رحیمی رئیس تربیت بدنی و ورزش کشور در دیدار با عبدالقیوم رحیمی والی هرات هدف از ساخت این مراکز را ایجاد بستر مناسب فعالیت‌های ورزشی و اماکن مصئون بخاطر تفریح و تفرج شهروندان و خانواده‌ها اعلام کردند.
سرپرست وزارت شهرسازی ضمن تبریک تقرر آقای رحیمی به عنوان والی ولایت هرات گفت: “وزارت شهرسازی نسبت به توسعه امور شهری در هرات در دوره مأموریت آقای رحیمی باورمند است.”
به گفته آقای پیکار، ساحات ورزشی و تفریحی در اطراف شهر هرات بر مبنی ماستر پلان شهری هرات ساخته خواهد شد که مجتمع فرهنگی تفریحی برای خانواده‌ها در ساحه پشتون پل و مجتمع ورزشی در ساحه کمرکلاغ احداث می‌شود.
وزیر شهرسازی کشور می‌گوید: “بررسی‌های این وزارت نشان می‌دهد که تمام ساحات بین پشتون پل و پل مالان ملکیت دولت است و هرگونه ادعای غیرقانونی ملکیت درین ساحه پیگرد قانونی خواهد داشت.”
ساحه پشتون پل منحیث ساحه سبز و تفریحی برای عام مردم در ماستر پلان شهری هرات مشخص شده و مسئولان تاکید دارند که از هرنوع ساخت و ساز غیر مسئولانه و غیر پلانی درین ساحه جلوگیری می‌شود.
آقای پیکار، از مقام ولایت هرات به عنوان حامی جدی امور انکشافی تقدیر کرد.
درین میان والی هرات با استقبال از طرح‌های وزارت شهرسازی و اداره تربیت کشور، هرگونه همکاری ادارات محلی را بخاطر تسریع این روند اعلام کرد.

 

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.