دولت به هیچ قیمت نمی‌خواهد بالامرغاب بادغیس را از دست بدهد

خانجان ظفر، عضو شورای ولایتی بادغیس به خبرگزاری وطن24 گفت: ماه‌ها می‌شود که دولت از سوی طالبان در بالامرغاب محاصره شده و تنها مقر ارتش در اختیارش است.

وی ادامه داد با وجود فشار حملات و تلفات نیروهای امنیتی، این نیروها همچنان مقاومت کرده‌اند و مرکز بالامرغاب را ترک نکرده‌اند.

این عضو شورای ولایتی علت مقاومت دولت در بالامرغاب را موقعیت حساس و اهمیت بسیار این ولسوالی برای امنیت کل بادغیس عنوان کرده است.

ظفر اشاره کرد اگر دولت بالامرغاب را برای طالبان رها کند، به تعقیب آن ولسوالی مقر و آبکمری هم به راحتی در اختیار این گروه قرار گرفت و همچنین مرکز ولایت بادغیس هم با سقوط مواجه خواهد شد.

او افزود از این رو دولت نمی‌خواهد با سقوط بالامرغاب، دیگر مناطق را هم از دست بدهد.

دولت محلی در بادغیس هم از تلاش‌ها برای تأمین بهتر امنیت در ولسوالی بالامرغاب خبر می‌دهد.

فیض محمد میرزازاده، معاون والی بادغیس می‌گوید در کنار مقاومت و نبرد نیروهای امنیتی با طالبان، گفتگوها با مردم هم در بالامرغاب آغاز شده است.

او بیان کرد دولت برای مردم تأکید کرده با نیروهای امنیتی همکار باشند و در تأمین امنیت ولسوالی بالامرغاب در کنار این نیروها باشند و جوانان را به صفوف آنان درآورند.

معاون والی بادغیس یادآور شد که دولت مصمم است که در آینده‌های نزدیک اوضاع در بالامرغاب بهبود خواهد یافت و مردم می‌توانند در آن با آرامش زندگی خود را ادامه دهند.

میرزازاده همچنین از تحکیمات و برنامه‌های امنیتی جدید در بالامرغاب سخن گفت که روی دست است.

بالامرغاب امسال شاهد شدیدترین و خونین‌ترین نبردها طی سالیان اخیر بوده است.

هم اکنون صدها نیروی امنیتی در مرکز این ولسوالی برای نبرد با طالبان مستقر هستند.

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.