دولت برای جلوگیری از شیوع کرونا در هرات تدابیر جدی روی دست گرفته

به گزارش خبرگزاری وطن24، آصف کبیر، معاون ریاست صحت عامه هرات می‌گوید: تیم‌های سیار صحت عامه این ولایت بندر اسلام قلعه، تورغندی و دوغارون را زیر نظر داشته و مسافرانی که از این مسیر رفت و آمد دارند را معاینه می‌کنند.

وی شمار اعضای هر کدام از این تیم‌ها را چهار تا هفت نفر عنوان کرده است.

معان صحت عامه هرات گفته تا کنون وجود ویروس کرونا در افغانستان گزارش نشده و تدابیر در همه نقاط کشور برای جلوگیری از این ویروس گرفته شده است.

به گفته او، هم اکنون در شفاخانه حوزوی هرات 30 بستر برای تداوی ویروس کرونا در نظر گرفته شده است.

در همین حال داکتر احمد امیر نژاد، مسئول پاسخ گویی صحت عامه در زون غرب کشور می‌گوید: علایم این بیماری تب، ریزش، سرفه و اسهال بوده و افرادی که این حالت را داشته باشند، باید فوراً به نزدیک ترین مرکز صحی مراجعه کنند.

وی بیان داشت از 10 روز به این طرف ریاست صحت عامه هرات تدابیر مشخصی را در میدان هوایی و بنادر تجارتی این ولایت روی دست گرفته و تاکنون مورد از ابتلا به ویروس کرونا دیده نشده است.

او گفت: آمارهای موجود نشان داده 18 درصد از کسانی که مبتلا به کرونا شده‌اند از 15 تا 44 و 44 درصد دیگر هم از 45 تا 64 سال سن داشته‌اند.

پزشکان در ریاست صحت عامه هرات به شهروندان توصیه می‌کنند برای جلوگیری از این بیماری از ماسک و برای شستن دست‌ها از صابون استفاده کنند.

مریم سلطانی، یکی از شهروندان هرات از صحت عامه کشور خواست باید تلاش کنند که ویروس کرونا داخل کشور نشود و در مرزها و میدان‌های هوایی تدابیر لازم گرفته شود.

وی همچنین گفت باید مسئولان صحت عامه هرات برای آگاهی دهی شهروندان برنامه‌های مفید را روی دست بگیرند.

ویروس کرونا ابتدا در چین انتشار یافت و در این کشور حدود 15 هزار تن به این ویروس مبتلا شده‌اند و 310 تن هم از اثر آن جان خود را از دست دادند.

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.