ده‌ها سرباز زخمی در محاصره طالبان در اوبه هرات/بستگان این سربازان خواهان رسیدگی به فرزندان شان هستند

در حالیکه اداره محلی هرات خبر از آغاز عملیات تصفیوی علیه طالبان در ولسوالی اوبه این ولایت داده، شماری از خانواده‌های نیروهای امنیتی مستقر در اوبه می‌گویند فرزندان شان از چهار روز به این طرف زخمی اند و به شهر منتقل نشده اند.

این خانواده‌ها امروز (پنچ شنبه، 27 جوزا) با راه اندازی گردهمایی اعتراضی در مقابل دفتر والی هرات دولت را متهم به کوتاهی در قبال سرنوشت فرزندان شان کردند.

به گزارش وطن24، بستگان سربازان زخمی در ولسوالی اوبه می‌گویند: “فرزندان شان از چهار روز به این طرف در بدترین وضعیت به سر می‌برند ولی تا کنون اداره محلی هرات هیچ نوعی کمکی برای انتقال آنان به شهر انجام نداده است.”

نزدیکان این سربازان با افروختن آتش در مقابل دفتر والی هرات می‌افزایند طی چند روز گذشته که قسمت‌های از ولسوالی اوبه هرات به دست طالبان سقوط کرده است، ۶۵ تن از نیروهای امنیتی زخمی و در حالت بدی بسر می‌برند.

آنان اضافه کردند اگر دولت به آن‌ها به صورت جدی و عاجل کمک نرسانند و به شهر منتقل نکنند، تلف خواهند شد.

در پاسخ به این اعتراضات جیلانی فرهاد، سخنگوی والی هرات می‌گوید: “والی هرات با نماینده گان معترضان دیدار کرده، خواست‌های شان‌را شنیده است و امروز به مشکل شان رسیده گی خواهد شد.”

از جانبی هم روز گذشته اداره محلی هرات از آغاز عملیات تصفیوی علیه گروه طالبان در ولسوالی اوبه خبر داده بود.

پایگاه ارتش در هرات با نشر خبرنامه گفته طی ضربات هوایی 14 جنگجوی طالب به شمول یک فرمانده کلیدی این گروه به نام‌ “رفیع” در  ولسوالی اوبه هرات کشته شدند.

در خبرنامه ارتش آمده نیروهای هوایی روز گذشته طالبان را در ساحات این ولسوالی هدف قرار داده‌اند.

طالبان در این باره چیزی نگفته‌اند.

از جانبی هم سربازان زخمی مستقر در اوبه با نشر تصاویری از وضعیت وخیم شان پرده برداشتند.

در تصویرهای که در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود دیده می‌شود که چندین سرباز زخمی در اتاق نسبتا ناهموار و در وضعیت وخیم صحی به سر می‌برند.

همچنین فرمانده پولیس ولسوالی اوبه هرات سه روز قبل و بعد از سقوط ولسوالی گفته بود در صورت عدم ارسال کمک، مجبور است به طالبان تسلیم شود.

روز گذشته بعضی منابع خاص امنیتی خبر از کشته شدن وی به دست این گروه دادند.

 

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.