در طی شش ماه گذشته؛ یک هزار و 128 تن در هرات بازداشت شدند

مسئولان امنیتی ولایت هرات گفته‌اند فرماندهی امنیه ولایت هرات در شش ماه گذشته یک هزار و 128 تن را در پیوند به جرایم مختلف از سطح شهر و ولسوالی‌های این ولایت بازداشت کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری وطن24، عبدالله انصاف، سخنگوی فرماندهی امنیه ولایت هرات در یک کنفرانس خبری در جمع رسانه‌ها گزارشی از شش ماه فعالیت بخش‌‌های مختلف فرماندهی امنیه را ارائه داد.

وی در این کنفرانس گفت: «در شش ماه گذشته از سوی نیروهای امنیتی 523 عملیات امنیتی و کشفی انجام شده که در نتیجه آن یک هزار و 128 تن در پیوند جرایم مختلف از سطح شهر و ولسوالی‌های این ولایت بازداشت شدند».

نیروهای امنیتی این افراد را در پیوند به سرقت‌های مسلحانه، سرقت‌ وسایط نقلیه، قتل، فریبکاری، جعل تذویر اسناد ، رشوه و اخاذی و سو استفاده از نام مجاهدین بازداشت کردند.

از نزد این افراد به تعداد 350 میل سلاح مختلف جمع‌اوری شده و در ذخیرگاه اسلحه فرماندهی امنیه ضبط شده است.

در ادامه، آقای انصاف گزارشی از کارکردهای مدیریت مبارزه با موادمخدر ارائه داد.

مدیریت مبارزه با موادمخدر فرماندهی امنیه ولایت هرات طی شش ماه گذشته بیش از (۵۳۶) عملیات به تعداد (۵۱۲) تن مظنونین را از داخل شهر و ولسوالی‌های این ولایت بازداشت کردند.

این مدیریت در نتیجه این عملیات‌ها به مقدار مجموعی دو هزار و 479 کیلوگرام موادمخدر مختلف، به مقدار 938 لیتر مشروبات الکولی و کشمش تخمر شده کشف و ضبط کرده‌اند.

از سویی هم، مدیریت اطفايیه فرمانده امنیه هرات نیز در شش ماه گذشته به تعداد ۱۵۱ واقعه آتش سوزی و یک واقعه چپه شدن خانه مسکونی را گزارش داده است.

در این واقعات پنج تن جان باخته و سه تن مجروح شدند.

همچنین طی این رویدادها، تیم اطفائیه 12 تن را نجات داده‌اند.

اطفاییه هرات در طی شش ماه گذشته از وارد شدن خسارت به باشندگان این ولایت به ارزش 190 میلیون و 500 هزار افغانی جلوگیری کرده است.

با این حال، سخنگوی فرماندهی امنیه ولایت هرات گفت که در سال جدید فرماندهی امنیه هرات پلان‌های گسترده‌ای در زمینه تامین امنیت بیشتر باشندگان و عملیات‌های در راستای محو موادمخدر دارد.

همچنین قرار است برای ارتقای ظرفیت نیروهای امنیتی، دوره‌های آموزشی مختلف برای آنان برگزار گردد.

آلبوم عکس از دست‌آوردهای فرماندهی امنیه در شش ماه گذشته

 

 

 

 

منبع خبرگزاری وطن
توسط روح‌الله حیدری
خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.