درگیری‌ها در غزه؛ سران صهیونستی می‌گویند ارتش برای بخش سوم عملیات آماده می‌شوند

یک رسانه رژیم صهیونیستی از آماده سازی ارتش این رژیم برای انتقال به مرحله سوم جنگ در نوار غزه طی هفته‌های آینده خبر داده و تاکید کرد که این مرحله شامل پایان عملیات زمینی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری وطن24، خبرگزاری آناتولی ترکیه (AA) بامداد امروز شنبه، نوشت:  شرکت رادیو و تلویزیون عمومی رژیم صهیونیستی (KAN) روز جمعه از برخی منابع نقل کرده که ارتش این رژیم در حال آماده سازی برای انتقال به مرحله سوم جنگ در نوار غزه طی هفته‌های آینده مطابق با «دستاورد‌های عملیاتی» است.

به گفته منابع مذکور که هویت آن‌ها فاش نشده، مرحله سوم جنگ ارتش رژیم صهیونیستی در نوار غزه شامل اتمام عملیات زمینی، کاهش شمار نیروها، پایان فعالیت نیرو‌های ذخیره، انجام حملات هوایی و ایجاد منطقه حائل در مرز سرزمین‌های اشغالی با این نوار است.

رسانه کان، متعلق به رژیم صهیونستی در ادامه گزارش خود نوشته که ارتش دست‌آورهای قابل توجهی در شمال نوار غزه به دست آورده و و در عملیات تصرف بخش جنوبی نوار غزه با چالش‌های متعددی روبرو است.

این ادعا درحالی مطرح می‌شود که بر بنیاد اطلاعات رسانه‌های حاضر در نواز غزه تا کنون حماس حضور نسبتا فعالی در بخش شمالی این باریکه دارد. در شب و روزهای تبادل گروگان‌ها نیز بر خلاف تصورات حماس بخش بزرگی از گروگان‌های اسرائیلی را از مخفی‌گاه‌های شمال نوار غزه به بنیاد هلال احمر جهانی تحویل داد.

این در حالی است که بر اساس داده‌های رسمی ارتش رژیم صهیونیستی که در پایگاه اینترنتی آن منتشر شده، از آغاز جنگ زمینی در نوار غزه تاکنون، ۷۸۴ افسر و سرباز این رژیم زخمی شدند که جراحت ۱۷۹ تن از آن‌ها شدید، جراحت ۳۰۲ نفر دیگر متوسط ​​و جراحت ۳۰۳ تن باقی مانده نیز جزئی است.

با این حال، در حملات وحشیانه صهیونست‌ها بالای زنان و کودکان در غزه، تا کنون بیش از 20 هزار تن شهید شده و هزاران تن زخمی شدند.

به رغم این حملات وحشیانه اما، گفته می‌شود دست‌آورد نظامی صهیونست‌ها در غزه اندک است و این رژیم مخمصه حماس گیر مانده است.

 

 

 

منبع خبرگزاری وطن24
خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.