دانشجویان دختری که ایجاد کتابخانه را به جشن پایان تحصیلی ترجیح دادند

به گزارش خبرگزاری وطن24، حوا صالحی، فارغ التحصیل از رشته حقوق علوم سیاسی از دانشگاه هرات می‌گوید: هدف از ایجاد این  کتابخانه در پرورشگاه خواجه عبدالله انصاری کمک به کودکانی است که در این پرورشگاه نگهداری می‌شوند.‌

وی شمار کتاب‌هایی را در این کتابخانه گردآوری کرده‌اند را یک هزار جلد عنوان کرده که شامل بخش‌های دینی، فرهنگی، اجتماعی، داستان، تاریخ و کتاب‌های درسی می‌باشند.

او ادامه داد ایجاد این کتابخانه در پرورشگاه خواجه عبدالله انصاری، تصمیمی بود که وی به همراه پنج تن دیگر از دختران هم صنفی وی گرفته شد.

در همین حال فهیمه رحیمی، مدیر بخش دخترانه پرورشگاه خواجه عبدالله انصاری در هرات می‌گوید: ساخت کتابخانه از طرف دانشجویان حقوق علوم سیاسی این ولایت در این پرورشگاه، اقدام نیک و مفیدی برای کودکان پرورشگاه می‌باشد.

وی بیان داشت مطالعه این کتاب‌ها برای کودکانی که در پرورشگاه خواجه عبدالله انصاری نگهداری می‌شوند، مطالعه این کتاب‌ها می‌تواند در روند فراگیری و تربیت آنان بسیار تاثیرگذار باشد.

از سویی هم عبدالقیوم افغان، رئیس کار و امور اجتماعی هرات می‌گوید: پرورشگاه‌هایی که در این ولایت وجود دارند، جواب گوی کودکانی که در آنها نگهداری می‌شوند، نیست.

او در ادامه گفت: در هرات دو پرورشگاه دولتی وجود دارد که در آنها 300 کودک نگهداری می‌شود و دارای امکانات کافی هم نمی‌باشند.

آقای افغان بیان داشت روزانه شماری زیادی از کودکان بی‌سرپرست به اداره کار و امور اجتماعی آورده می‌شوند تا در پرورشگاه‌ها نگهداری شوند اما به دلیل کمبود جا، قادر به پذیرفتن آنان نیستند.

رئیس کار و امور اجتماعی هرات از تاجران هرات خواست که به پرورشگاه‌های این ولایت کمک کنند.

عبدالله فائز، رئیس دانشگاه هرات می‌گوید: دانشجویان حقوق و علوم سیاسی این دانشگاه برای نخستین بار پایه‌گذار چنین حرکتی بودند.

به گفته او، ایجاد کتابخانه از طرف داشجویان تازه فارغ شده می‌تواند به یک فرهنگ مبدل شود.

وی از دیگر دانشجویانی که در آینده دوره تحصیلی خود را به پایان می‌رسانند، خواست به عوض جشن‌هایی که هزینه هنگفت مالی دارد، خود داری کرده و پول‌های خود را در جاهایی به مصرف برسانند که منجر به خوشی مستمر گردد.

در حالی این شش دانشجوی دختر در هرات از برگزاری جشن فراغت صرف نظر و برای کودکان بی سرپرست پرورشگاه ایجاد می‌کنند که همه ساله در این ولایت، میلیون‌ها افغانی برای برگزاری جشن‌های پایان تحصیلی دانشجویان به مصرف می‌رسد.

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.