خوشبختی در منطق و تفکر است نه در محیط، کشور را ترک نکنید

به گزارش خبرگزاری وطن24، محمد داود انوری، مسئول بنیاد اندیشه جوانان زون غرب در هرات می‌گوید: هدف از راه اندازی این برنامه آگاهی دهی برای کسانی است که به فکر ترک کشور می‌باشند.

وی بیان داشت طی چند ماه اخیر تعداد زیادی از شهروندان کشور را ترک کرده و شماری هم به فکر خروج از افغانستان بوده که این کار بسیار نگران کننده است.

او تأکید کرد اعضای بنیاد اندیشه جوانان زون غرب می‌خواهند به مردم پیام دهند که ترک افغانستان و رفتن به کشورهای دیگر باعث خوشبختی نمی‌شود.

مسئول برگزار کننده این برنامه گفت: نباید مردم تحت تأثیر تبلیغات قرار بگیرند و قبل از ترک کشور به فکر آینده شان هم باشند که چه پیامدهایی می‌تواند داشته باشد.

به باور وی خوشبختی در محیط نیست بلکه در منطق و تفکر انسان است که می‌تواند آینده را برای انسان ترسیم کند.

آقای انوری از همه مردم خواست که افغانستان را ترک نکنند چرا که رفتن حل مشکلات بوده نمی‌تواند.

در همین حال نعیم‌الحق حقانی، رئیس اطلاعات و فرهنگ هرات می‌گوید: افرادی که خانه و کشورشان را ترک می‌کنند باعث نگرانی برای خانواده خود و همچنین مسئولان حکومتی هستند.

او اضافه کرد اکنون از نگاه امنیتی جای هیچ گونه نگرانی نبوده و از شهروندان خواست که در برابر مشکلاتی که قابل حل هستند، تحمل کنند.

در چند ماه اخیر تعداد زیادی از شهروندان چه به صورت قانونی و غیرقانونی کشور را ترک کرده و به امید زندگی بهتر به کشورهای همسایه و غربی پناهنده شده‌اند.

 

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.