خشم صهیونیست‌ها از سخنان دبیر کل سازمان ملل

سران رژیم صهیونستی با انتقاد از اظهارات اخیر آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد گفته‌اند که دیگر به مقام‌های این سازمان ویزا نمی‌دهد.

سران رژیم صهیونستی بعد از سخنان دبیرکل سازمان ملل درباره 56 سال اشغال‌گری «خفه‌کننده» فلسطین از سوی رژیم اشغالگر، خواهان استعفای وی شدند.

هم‌چنین اعلام کرده که دیگر به کارمندان سازمان ملل ویزا نمی‌دهند.

خبرگزاری وطن24 – بین‌الملل، گاردین گزارش داده که، گیلاد اردان، سفیر رژیم اسرائیل در سازمان ملل به رسانه‌های اسرائیلی گفته است که این کشور برای مارتین گریفیث، مسئول امور بشردوستانه‌ی سازمان ملل ویزا نداده است.

این دیپلمات صهیونستی گفته است: «با توجه به اظهارات وی (گوترش)، ما از صدور ویزا برای نمایندگان سازمان ملل خودداری خواهیم کرد. ما ویزای معاون دبیرکل در امور بشردوستانه، مارتین گریفیث را رد کرده‌ایم. وقت آن رسیده که به آنان درسی بدهیم.»

آقای گوترش در جلسه‌ی شورای امنیت سازمان ملل متحد گفته است که «حمله‌ی هفتم اکتبر در خلاء روی نداده و مردم فلسطین ۵۶ سال است که گرفتار اشغال اختناق‌آور» هستند.

سفیر رژیم صهیونستی در سازمان ملل متحد در اعتراض به صحبت‌های آقای گوترش خواستار استعفای او شده است.

الی کوهن، وزیر خارجه‌ی این رژیم هم در ایکس اظهارات آقای گوترش را «تکان‌دهنده» و «بی‌ارتباط با واقعیات منطقه» دانسته است.

این درحالی است که در 19 نبرد طوفان‌الاقصی تا کنون رژیم صهیونستی دست‌کم 6 هزار غیرنظامی را تنها در غزه از بین برده‌اند.

ابلغ بر 3 هزار تن این آمار شامل زنان و کودکان هستند که در خانه‌، شفاخانه و مکاتب پناه گرفته بودند.

هم‌چنین حملات این رژیم بالای مواضع غیرنظامیان به طور بی‌رحمانه‌ی ادامه دارد.

در میانه‌ی این حملات خونین، سران این رژیم شب گذشته با حضور در سازمان ملل قصد مظلوم‌نمایی داشتند که با اظهارات بی‌سابقه دبیرکل سازمان ملل مواجه شدند.

 

منبع خبرگزاری وطن24
توسط عبدالله اخلاقی
خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.