خسته‌ایم از جنگ، دولت و طالبان در مذاکرات صلح انعطاف نشان دهند

در آستانه برگزاری نشست مشورتی صلح در کابل، مردم شیندند هرات، از دولت و طالبان خواستند که به مردم فکر کنند و در مذاکرات صلح از خود ملایمت نشان دهند.

تورمحمد ظریفی، یکی از بزرگان ولسوالی شیندند در گفتگویی به خبرگزاری وطن24 گفت: مردم این ولسوالی سالیان طولانی در جنگ و نبرد به سر برده‌اند و امروز خواهان پایان آن هستند.

به بیان وی، بیشترین آسیب را از جنگ‌های چند سال اخیر در شیندند، مردم ملکی این ولسوالی دیده‌اند و قربانی زیادی هم از آنان به جا مانده است.

مردم شیندند بارها از دولت خواسته بودند تا برای تأمین امنیت تلاش کند اما حالا با بلند شدن آوازه‌ها در مورد صلح، هم از حکومت و هم از طالبان می‌خواهند مردم را در نظر داشته باشند و در مذاکرات نهایت انعطاف‌پذیری را از خود نشان دهند.

آقای ظریفی گفته مردم در شیندند هرات تأکید دارند که طرف‌های مذاکره تنها باید بر روی خواسته‌ها و منافع مردم پافشاری کنند، در غیر آن صورت اگر هم صلحی به دست آید، بی‌ارزش خواهد بود.

این بزرگ قومی در شیندند یادآور شد که مردم این ولسوالی همچون دیگر نقاط هرات می‌خواهند فرزندانشان در آرامش و امنیت به مکتب بروند و خودشان نیز در چنین فضایی به دنبال معیشت و کار باشند.

وی افزود که طولانی شدن جنگ‌ها، مردم شیندند را بسیار به ستوه آورده و به همین دلیل بیش از دیگر مناطق بر آمدن صلح تأکید دارند.

قرار است تا سه روز دیگر جرگه مشورتی صلح در کابل برگزار شود که در آن نمایندگانی از شیندند هرات هم حضور خواهند داشت.

 

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.