خدمات صحی در هرات معیاری می‌شود

معین عرضه خدمات صحی وزارت صحت عامه کشور، طی سفری به ولایت هرات بر معیاری سازی خدمات صحی در این ولایت و برچیدن بساط شفاخانه‌های خصوصی غیر معیاری تاکید کرده است.

به گزارش خبرگزاری وطن24،  داکتر عبدالباری عمر، معین عرضه خدمات صحی وزارت صحت عامه کشور روز گذشته یک شنبه (28 قوس) طی سفر به ولایت هرات گفت: “به زودترین فرصت ممکن روند عرضه خدمات صحی در شفاخانه حوزوی هرات معیاری و اساسی خواهد شد. او گفت مردم این تغییرات را به همین زودی‌ها شاهد خواهند بود.”

این مقام صحی کشور همچنین علاوه کرد که شفاخانه کرونایی هرات هم نسبتاً فعال شده و در روزهای پیش‌رو به صورت اساسی و مجهز آماده ارایه خدمات خواهد شد.

وی افزود چالش‌ کمبود دارو و تجهیزات طبی در شفاخانه دولتی هرات هم حل می‌شود و محموله‌های دارو به این مرکز درمانی تا 10 روز دیگر خواهد رسید.

با این همه علاوه بر کمبود دارو باشندگان ولایت هرات از قیمت بلند آن هم شکایت دارند.

با این وجود مسئولان صحی می‌گویند چالش کمبود دارو در هرات به زودی رفع خواهد شد.

معین وزارت صحت کشور در ادامه صحبت‌های خود بر برچیدن بساط شفاخانه‌های خصوصی غیر معیاری در هرات تاکید کرد.

وی گفت نظارت همه‌جانبه از این مراکز صورت خواهد گرفت و در صورت نداشتن جواز و یا برابری نکردن با معیارات صحی کشور، مطلقا مسدود خواهند شد.

او هشدار جدی به مسئولان این مراکز هم داده که نباید به فکر دوران حکومت قبلی باشند بلکه سکتور صحت افغانستان در حال حاضر، به صورت قاطع با تمام نهادهای صحی غیر معیاری و غیر رسمی برخورد می‌کند.

با این حال، باشندگان هرات هم خواهان تغییرات اساسی در شفاخانه حوزوی هرات هستند.

آنان می‌گویند در حال حاضر خدمات رسانی به بیماران آنان اندک است و دارو هم در داروخانه‌ها کمیاب‌.

باشندگان هرات می‌خواهند سیستم صحی شفاخانه دولتی هرات به صورت درست و با تجهیرات کامل آماده شود.

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.