خانه خرابی در اثر سیلاب‌ها در بادغیس

برخی منابع در بادغیس گفته‌اند همه ساله سیلاب‌ها و حوادث طبیعی ضررات مالی و جانی به مردم بادغیس رسانده است.

بهاءالدین قادسی عضو شورای ولایتی بادغیس به خبرگزاری وطن24، گفت: “در خود شهر قلعه نو سیلاب‌ها و حوادث دیگر طبیعی ضرراتی را به مردم متقبل می‌‍‌کند.”

به بیان وی، سال گذشته در شهر قلعه نو در اثر باران‌های شدید و سیلاب چندین خانه خراب شده و در یک قسمت دیگر هم دکان‌ها و اجناس مردم خراب شده‌اند.

آقای قادسی در ادامه بیان می‌‌کند سال جاری کارهای برای جلوگیری از سوی ریاست شاروالی انجام شده اما باز هم احتمال دارد امسال هم تاثیرات منفی را بجا گذارد.

در هیمن حال طاهر غفوری سرپرست شهرداری قلعه نو این گفته ها را تایید می‌کند.

او تاکید می‌کند در ولایت بادغیس امسال حدود هفت صد متر مکعب کانال‌های مربوط دریای قلعه نو ساخته شده و همچنین دیوارهای استنادی برای جلوگیری از سیبلاب‌ها گذاشته شده است.

آقای غفوری در ادامه تصریح می‌کند که دریای قلعه نو بسیار وسیع بوده و به همین دلیل باز هم امکان جاری شدن سیلاب از این رودخانه ممکن می‌‍باشد.

سرپرست شهرداری قلعه نو بیان کرد در همین راستا اداره ریاست شهرداری به همکاری ریاست حوادث طبیعی ای ولایت آماده‌گی کامل برای کمک رسانی به سیلاب زدگان احتمالی را دارند.

بادغیس یکی از ولایتی می‌باشد که حوادث طبیعی ضررات هنگفتی بر مردم تحمیل کرده است.

با این وجود گفته شده در این راستا هم از سوی ارگان‌های مربوط برای جلوگیری از ضررات حوادث طبیعی کاری به صورت جدی انجام نشده است.

 

 

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.