«حکم قصاص بالای یک قاتل در فراه اجرا شد»

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی حکومت سرپرست اعلام کرده که بر اساس حکم دادگاه امارت اسلامی حکم قصاص بالای یک «قاتل» در ولایت فراه اجرا شده است.

به گزارش خبرگزاری وطن24، ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی امارت اسلامی در بیانیه‌ای اعلام کرده که بر اساس حکم دادگاه عالی کشور و تائید رهبری امارت اسلامی، حکم «قصاس بالای یک قاتل اجرا شده است.»

او نوشته که این فرد باشنده اصلی ولسوالی انجیل هرات بود که چندی قبل یک باشنده ولسوالی پشت‌کوه فراه راه به قتل رسانده بود.

مجاد نوشته که «معاونان رئیس‌الوزرا، وزیران داخله، خارجه، امر به معروف، معارف، عدلیه، شماری از والیان، رئیس دفتر مولوی هبت‌الله آخندزاده و سخنگوی حکومت سرپرست برای نظارت از اجرای این حکم به فراه رفتند.»

هم‌چنین بر بنیاد گفته‌های منابع محلی صبح امروز، چهارشنبه، (16 قوس) شماری زیادی در ورزشگاه مرکزی فراه برای تماشای اجرای این حکم تجمع کرده بودند.

خبرهای درباره «سنگ‌سار» یک زن هم منتشر شده بود که مسئولان امارت اسلامی آن را تا کنون تائید نکرده‌اند.

یک منبع محلی در فراه به شرط حفظ هویتش به وطن24 گفت که در زمان اجرای حکم قصاص صدها تن تجمع کرده بودند اما  اجازه تصویر برداری به کسی داده نشده است.

قبل از این در ولایت غور در غرب کشور هم شش مرد و یک زن به اتهام‌های مختلف شلاق زده شدند.

بعد از اعلام اجرای حدود اسلامی از سوی رهبری امارت اسلامی، میزان اجرای حدود شرعی از جانب مسئولان حکومت سرپرست افزایش یافته است.

 

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.