حمله راکتی طالبان؛ بند سلما سالم است

منابع محلی در ولایت هرات می‌گویند گروه طالبان از عصر دیروز تا اواسط شب گذشته بالای بند سلما و نیروهای مستقر در این بند، راکت پراکنی کرده است.

غلام حبیب هاشمی، مسئول کمیته امنیتی شورای ولایتی هرات به سایت خبری وطن24 گفت: “طالبان از اطراف قریه‌جات نزدیک به بند سلما عصر روز گذشته چندین هاوان به سمت بند سلما انداخت کرده بودند.”

به بیان وی این راکت‌ها تا نزدیکی بند سلما رسیده بود و تا ساعت 10 شب گذشته ادامه داشته است.

هاشمی می‌افزادید از اثر این راکت پراکنی‌ها آسیبی به خود بند و تجهیزات مهم‌اش نرسیده و تخریبات اندکی در بخش‌های “ورکشاپ” و نزدیکی‌های زندگی کارمندان ملکی وارد شده است.

وی می‌گوید بنابر تهدید طالبان کارمندان ملکی این بند امروز به وظایف شان نیامده‌اند.

او علاوه می‌کند بالای نیروهای امنیتی مستقر در این بند هم بعضی انداخت‌های شده ولی در حال حاضر وضعیت به حالت نورمال برگشته است.

با این حال، اعضای شورای ملی هرات می‌گویند حمله راکتی طالبان بالای بند سلما، نگران کننده است و در صورت تخریب این پروژه بزرگ ملی، گروه طالبان جفای بزرگی به حق مردم افغانستان خواهد کرد.

شاه‌پور پوپل، عضو شورای ملی می‌گوید: در صورت تسلط طالبان بر این بند و اقدام کردن به تخریب آن، “جفایی بزرگی” به حق ملت و مردم افغانستان می‌کنند که تاریخ آن‌را فراموش نخواهد کرد.

وی اضافه می‌کند با وجود وخامت اوضاع امنیتی در هرات، دولت تلاش کند در امر حفاظت از بند سلما تلاش‌های جدی کند و این بند بزرگ و سرمایه ملی کشور را از خطر حفظ کنند.

از سوی هم اداره تنظیم امور آب در کشور صبح امروز با نشر اعلامیه گفته: “اخیرا یک تعداد زیاد فیر هاوان بر روی ساحه بند سلما در ولسوالی چشت شریف ولایت هرات انداخت شده است که تعداد زیاد آن‌ها به نقاط نزدیک ساحه بند اصابت کرده است”.

اداره ملی تنظیم امور آب تاکید کرده که در صورت آسیب رسیدن به بند سلما از ولسوالی چشت شریف الی ولسوالی کهسان ولایت هرات تمام هموطنان متضرر خواهند شد، در صورت دوام حملات و هرگونه آسیب به بند سلما مسئول آن (طالبان) است که یقیناً یک ننگ تاریخی برای مرتکبین این فاجعه خواهد بود.

طالبان به این خبر واکنش نشان نداده‌اند.

این درحالیست که ولسوالی چشت هرات به دست طالبان افتاده و اداره محلی هرات هم بر حفاظت از این بند تاکید کرده بود.

 

 

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.