حمله تهاجمی طالبان برای تصرف دولت‌یار غور با شکست مواجه شد

منابع محلی در ولایت غور می‌گویند حملات تهاجمی گروه طالبان بالای ولسوالی دولت‌یار دفع و به این گروه تلفات سنیگینی وارد شده‌است.

بر بنیاد گفته‌های منابع مردمی این حمله به رهبری والی نام نهاد طالبان غور انجام شده و شماری زیادی طالبان به شمول قطعه سرخ این گروه، حضور داشتند.

ولسوالی دولت‌یار از یک ماه به به این طرف در محاصره گروه طالبان قرار دارد و خیزش‌های مردمی تحت رهبری عطامحمد دهقان‌پور در کنار نیروهای امنیتی از آن دفاع می‌کنند.

زلمی کریمی، سخنگوی والی غور به سایت خبری وطن24 گفت: شب گذشته طالبان از چند استقامت حملات تهاجمی شان را بالای ولسوالی دولت‌یار آغاز کردند.

به بیان وی این حمله با تلاش قوت‌های مردمی و نیروهای دولتی دفع و طبق آمارهای اولیه نزدیک به 20 جنگجوی این گروه هم کشته شده‌اند.

به گفته او در این زد و خوردها دو نیروی دولتی هم جان باخته‌اند.

به گفته کریمی بنابر قطع بودن آنتن‌های مخابراتی در غور، ارتباطات با ولسوالی دولت‌یار پایین است.

از سوی هم، امین کاوه، فعال مدنی در صحبت با خبرگزاری جمهور می‌گوید: حمله شب گذشته طالبان بالای ولسوالی دولت‌یار سنگین‌ترین حمله این گروه جهت تصرف ولسوالی‌ها در غور به شماری می‌رود.

به گفته کاوه، شب گذشته طبق گفته‌های نیروهای خیزش مردمی مستقر در نبرد با طالبان، رهبری این گروه، قطعه سرخ و تمامی قوت‌های طالبان برای تصرف دولت‌یار جمع شده بودند.

او می‌گوید در جنگ دیشب از ساعت ۹ شب آغاز شد تا سه و نیم بامداد ادامه داشت. طالبان حملات شان را در چندین استقامت به شمول خانه‌های مردم آغاز کردند و دولت‌یار شدیدترین جنگ را پشت سر گذاشتاند.

او می‌افزاید نیروهای مردمی فراتر از توان رزمیدند و دشمن با حضور صدها نفری با شکست مواجه شد و تلفات زیاد دیدند.

از جانبی هم گفته می‌شود بنابر درخواست نیروهای مستقر در دولت‌یار جهت ارسال نیروی هوایی برای آماج قرار دادن طالبان، تا کنون قول اردوی 207 ظفر چرخ‌بال نفرستاده‌است.

با تماس‌های مکرر به مسئولان ارتش در غرب افغانستان، حاضر به پاسخ‌گویی نشدند.

طالبان تا کنون از حملات شب گذشته در دولت‌یار چیزی نگفته‌اند.

این درحالی است که از میان چند ولسوالی در غور تنها ولسوالی‌های دولت‌یارو لعل و سرجنگل به تصرف حکومت مانده‌است.

طالبان علاوه بر حملات تهاجمی بالای این ولسوالی، از یک ماه به این طرف به گفته منابع محلی، کانال آب را به روی مردم بند کرده‌اند.

 

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.