حمله انفجاری کابل کار دشمنان مردم افغانستان‌ است/دولت با ملت همراه شود

دفترشورای اخوت سلامی و شماری از علمای دینی ولایت هرات ضمن محکومیت حملات خونین اخیر در ولایت لوگر و کابل می‌گویند جریان‌های که صلاح برادری مردم افغانستان را نمی‌خواهند پُشت این حوادث خون‌بار است و دولت باید تلاش کند برای مهار اینگونه حوادث، حمایت مردم را جلب کند.

به گزارش سایت خبری وطن24، روز گذشته (20 ثور) شماری از علمای دین و دفتر نمایندگی شورای اخوت اسلامی هرات طی کنفرانس خبری، حملات خونین در غرب کابل و لوگر را محکوم کرده و عامل این جنایات را کسانی گفتند که صلاح برادری مردم افغانستان را نمی‌خواهند و در صدد نفاق افگنی و ایجاد شکاف در کشور اند.

محمد ناصر جاهد قمی، استاد دانشگاه و از علمای مطرح دینی در هرات می‌گوید: “مردم افغانستان در شرایط حساس تاریخی {گفتگوهای صلح} قرار دارند و دشمنان این مردم با راه اندازی حملات این چنینی بر پیکر معارف و دختران معصوم، در صدد نفاق افگنی آشکار است.”

او علاوه می‌کند طبق تمام قوانین جهانی و اسلامی حمله به کودکان معصوم، مکتب و معارف روا نیست و دشمنان مردم افغانستان با هدف قرار دادن یک قشر خاص کشور می‌خواهند این جنگ ناتمام افغانستان همچنان ادامه یابد.

از سوی هم مولوی غلام محمد مصئون حمله خونین کابل را مصداق بارز جنایت ضد بشری می‌داند و همچنین دولت را متهم به ناتوانی در تامین امنیت شهروندان کشور می‌کند.

به بیان وی مردم افغانستان ناچار مانده به کدام سو رو آورند؛ دولت تا کنون در راستای امنیت شهروندان ضعیف عمل کرده و دست به گریبان دیگران بوده است.

همچنین حجت السلام محمد مطهری، رئیس شورای علمای جبرئیل هرات می‌گوید: “حمله به دانش آموزان از سوی کسانی طرح و راه اندازی می‌شود که هیچ گاهی علاقه‌ی به افغانستان آباد ندارند.

به گفته مطهری وقت آن رسیده تا دولت با حمایت همه جانبه از مردم خود، در راستای برداشتن شکاف‌های بین دو طرف اقدام جدی کند و صف واحد ملت را در افغانستان شکل دهد.

او این روش راهکاری برای دفع حملات این چنینی می‌داند.
در ماه مبارک رمضان طی دو رویداد خونین انفجاری در ولایت‌های کابل و لوگر نزدیک به 80 تن که بیشتر آنان، دانش آموز مکاتب اند، جان باختند.

در تازه ترین رویداد دو روز قبل در حمله انفجاری در مقابل مکتب سیدالشهداء در غرب کابل، نزدیک به 70 دانش آموز دختر جان باختند و حدود 150 تن دیگر زخمی شدند.

این حمله با واکنش‌های جهانی همراه بود.

از مراکز بزرگ اسلامی و علمای سرشناس جهان اسلام گرفته تا رهبر کاتولیک‌های جهان این حمله را محکوم کردند.

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.