حمله آمریکا به 85 نقطه در عراق و سوریه

 

ستاد فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا (سنت‌کام) در بیانیه‌ای اعلام کرده که در واکنش به کشته شدن ۳ نظامی این کشور در حمله به پایگاه «برج-۲۲» در مرز سوریه و اردن حملاتی را در خاک سوریه و عراق انجام داده‌ است.

به گزارش خبرگزاری وطن24، ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا اعلام کرد ساعت ۱۶ به وقت منطقه زمانی شرقی به بیش از ۸۵ نقطه در خاک عراق و سوریه حمله کرده است.

ارتش آمریکا اعلام کرد در حمله به این مواضع از «هواپیماهای متعدد از جمله بمب‌افکن‌های دوربرد که از ایالات متحده پرواز کردند» استفاده شده است.

طبق این بیانیه، در این حملات ۱۲۵ «جنگ‌افزار دقیق» به کار گرفته شد. سنت‌کام مدعی شده «مراکز عملیات فرماندهی و کنترل، مراکز اطلاعاتی، راکت‌ها و موشک‌ها، انبارهای پهپاد و تأسیسات زنجیره‌ای تأمین لجستیک و مهمات» در این حملات مورد اصابت قرار گرفتند.

برخی منابع رسانه‌ای در گزارش‌هایی تأییدنشده مدعی شدند که حملات اولیه‌ای که گزارش شده‌اند توسط جنگنده‌های اسرائیل انجام شده‌اند، اما مقام‌های اسرائیل به این گزارش‌ها واکنشی نشان ندادند.

شبکه ای‌بی‌سی اندکی بعدتر گزارش داد که آمریکا حملات تلافی‌جویانه خود برای پاسخ به کشته شدن سه سرباز این کشور در پایگاه «برج-۲۲» در مرز عراق و سوریه را آغاز کرده است.

جو بایدن رییس جمهوری آمریکا در رابطه با این حملات گفت: «به دستور من، نیروهای نظامی آمریکا به اهدافی در تأسیسات عراق و سوریه که سپاه پاسداران و شبه‌نظامیان ایران برای حمله به نیروهای آمریکایی از آن استفاده می‌کردند، حمله کردند».

وی گفت: «پاسخ ما از امروز آغاز می‌شود و در طول مدت زمانی ادامه خواهد یافت.

با این حال، همزمان با حملات آمریکا به مواضعی در سوریه و عراق منابع خبری از هدف قرار گرفتن پایگاه اشغالگران آمریکایی در میدان گازی کونیکو در سوریه خبر دادند.

همچنین تلویزیون دولتی سوریه از آتش‌سوزی در داخل پایگاه نیروهای آمریکایی در داخل میدان گازی کونیکو در شرق دیرالزور خبر داد.

 
منبع خبرگزاری وطن24
خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.