حمایت‌های گسترده از ملت فلسطین؛ نخستن وزیر پاکستان از ظلم جاری در غزه انتقاد کرد

نخست‌وزیر پاکستان شهباز شریف در پیامی به مناسبت آخرین جمعه ماه رمضان که در اکثر کشورهای اسلامی به عنوان روز قدس گرامی‌داشت می‌شود از انفعال جامعه بین‌المللی در برابر اشغالگری اسرائیل و جنایاتش علیه فلسطینیان انتقاد کرد.

به گزارش خبرگزاری وطن24؛ آقای شریف گفته که پاکستان تا زمان آزادی مردم فلسطین از اشغالگری صهیونیست و تشکیل کشور مستقل، به حمایت از فلسطین ادامه می‌دهد.

رسانه‌های پاکستانی خبر دادند که همزمان با روز جهانی قدس، شهباز شریف اعلام کرد که پاکستان به حمایت اخلاقی و دیپلماتیک خود از مردم فلسطین تا زمان آزادی فلسطینیان از اشغالگری صهیونیست‌ها و تشکیل کشور مستقل فلسطین بنا بر مرزهای سال 1967 ادامه خواهد داد.

به گفته او، تمام ملت پاکستان ظلم و ستم صهیونیستی را محکوم و با مردم دردمند فلسطین اعلام همبستگی می‌کنند.

نخست‌وزیر پاکستان اعلام کرد که در هفت دهه گذشته اسرائیل به طور غیرقانونی فلسطین و بیت المقدس را اشغال و به طور مداوم قوانین بین‌المللی و حقوق بشر را نقض کرده است، در حالی که جامعه بین‌المللی به عنوان یک تماشاچی ساکت عمل می‌کند.

شریف با اشاره به جنگ رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه افزود، اشغالگری و جنایات اسرائیل در هفت دهه گذشته ادامه داشته اما شدت آن از اکتبر سال گذشته چندین برابر شده است.

سران سیاسی و مذهبی دیگر کشورها از جمله لبنان، عراق، سوریه و یمن نیز در همبستگی با مردم فلسطین صحبت‌های کرده و خواهان رفع کامل اشغالگری صهیونست‌ها در فلسطین شده‌اند.

در ایران نیز راه‌پیمایی گسترده در اکثر شهرها در حمایت از فلسطین از صبح امروز آغاز شده و تا کنون ادامه دارد.

حسین سلامی، فرمانده سپاه پاسداران ایران در جمعی مردم این کشور گفت: سرانجام سرزمین فلسطینی‌ها به خودشان باز خواهدگشت و راهی برای نجات صهیونیست‌ها وجود ندارد

وی تاکید کرد که تنها راه صهیونیست‌ها تسلیم‌‌شدن است و این را خواهیم دید.

او در ادامه هم‌چنین افزود که تمام سرزمین‌های اشغالی در تقاطع آتش مسلمان‌ها است و این رژِیم به پایان خود نزدیک شده است.

این درحالی است که همبستگی با مردم مظلوم فلسطین هر روزه در حال افزایش است و خیلی از کشورهای غربی این روزها به محل برای تظاهرات علیه رژیم اشغالگر قدس تبدیل شده‌اند.

 

 

منبع خبرگزاری وطن24
خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.