حلقاتی من را تهدید به مرگ کردند

رئیس سابق امنیت ملی افغانستان خطاب به عبدالله عبدالله: حلقاتی مرا تهدید به مرگ می کنند.

به نقل از رسانه ها، رحمت‌الله نبیل رئیس پیشین امنیت ملی افغانستان سه‌شنبه 25 اگست در دیدار با عبدالله عبدالله رئیس شورای عالی مصالحه ملی این کشور در کابل گفت، از سوی حلقاتی تهدید به مرگ شده است.

براساس اعلامیه‌ای دفتر مطبوعاتی شورای عالی مصالحه ملی افغانستان، در این دیدار عمرزاخیلوال وزیر پیشین مالیه، کریم امین عضو ارشد حزب اسلامی و برخی از سیاسیون افغان نیز حضور داشتند.

رحمت‌الله نبیل گفت: “اخیراً به فهرستی دست یافته‌‌ام که نشان می‌دهد؛ من و شماری از مقام‌های پیشین و سیاست‌گران کشور از سوی حلقاتی تهدید به مرگ شده‌اند. این تهدیدها به دلیل بیان دیدگاه‌های واضح ما در قبال مسایل جاری در کشور صورت گرفته است.اینگونه می‌خواهند صدای ما را خاموش سازند.”

این مقام‌های پیشین و سیاسیون افغانستان ضمن حمایت از روند صلح، نگرانی‌های امنیتی‌اش را با رئیس شورای عالی مصالحه ملی این کشور در میان گذاشتند.

در همین حال، عبدالله عبدالله رئیس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان در این دیدار گفت: “چنین تهدیدهایی نگران کننده است. آزادی بیان در نظام سیاسی کشور یک اصل است. هیچ فرد یا گروهی حق ندارد شهروندان کشور را به هر دلیلی به ویژه به خاطر بیان دیدگاه‌های شان تهدید کند.”

عبدالله اضافه کرد: “تهدید چهره‌های مشخص به خاطر بیان اندیشه‌های شان یک جنایت است. در این زمینه با رییس جمهور و مسؤولان نهادهای امنیتی کشور صحبت می‌کنم. اقدامات لازم برای حفظ جان آنان صورت خواهد گرفت.”

شایان ذکر است که رحمت‌الله نبیل رئیس پیشین امنیت ملی افغانستان و عمرزاخیلوال وزیر پیشین مالیه اخیراً فهرستی را نشر کردند که براساس آن، شماری از چهره‌های افغان در فهرست ترور از سوی گروه طالبان قرار دارند.

اما طالبان هنوز در این مورد چیزی نگفته اند.

 

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.