«حقوق زنان تامین و تبعیض از بین رفته است»

رهبری امارت اسلامی در پیام عیدی گفته که اصلاحات گسترده‌ی در بخش‌های مختلف حکومت‌داری، رفع تبعیض و قوم‌گرایی و فراهم کردن شرایط بهتر زندگی برای زنان مطابق با شریعت اسلامی صورت گرفته است.

این پیام امروز، یک‌شنبه، چهارم سرطان منتشر شده است.

به گزارش خبرگزاری وطن24، بیانیه ملا هیبت‌الله آخوندزاده، رهبری امارت اسلامی در آستانه عید قربان که اواخر این هفته در افغانستان و دیگر کشورهای اسلامی تجلیل می شود، علنی شد.

آخوندزاده در پیام عیدی خود گفته است که تحت حاکمیت امارت اسلامی، اقدامات مشخصی برای رفع تبعیض، قوم‌گرایی، جمع‌آوری درست مالیات، حفاظت از تمامیت ارضی و ایجاد زندگی عزت‌مندانه برای زنان صورت گرفته است.

در متن بیانیه رهبری امارت اسلامی آمده، «نجات زنان از بسیاری از ظلم‌های پیشین از جمله ازدواج‌های اجباری انجام شده و حقوق شرعی آنها حفظ شده است».

این پیام به پنج زبان عربی، دری، انگلیسی، پشتو و اردو توزیع شد. آخوندزاده گفت: جنبه های منفی اشغال 20 ساله قبلی مربوط به حجاب و «ضلالت» زنان به زودی پایان خواهد یافت.

همچنین در ادامه این پیام آمده است: «گام‌های لازم برای بهبود وضعیت زنان به عنوان نیمی از پیکر جامعه به‌ منظور تأمین زندگی آسوده و مرفه طبق شرع اسلامی برداشته شده است».

هم‌چنین در متن بیانیه به تلاش‌های مستمر حکومت فعلی برای برداشتن تبعیض و قوم‌گرایی اشاره شده و گفته شده که حکومت فعلی در راستای محو این مسایل کارهای بنیادی کرده است.

در ادامه از رشد اقتصادی کشور و نجات افغانستان از بحران نقدینگی سخن گفته شده و تاکید بر شکوفایی اقتصادی کشور و فراهم شدن زمینه کار برای مردم شده است.

رهبری حکومت بازهم تاکید بر عدم مداخله کشورها در امور داخلی افغانستان کرده و گفته: «حکومت فعلی خواهان روابط خوب سیاسی و اقتصادی با جهان به ویژه با کشورهای اسلامی است و به مسئولیت خود در این زمینه عمل کرده است».

در پیام آخوندزاده همچنین رفتار اسرائیل در قبال فلسطینی ها محکوم شده و از مردم و دولت سودان خواسته شده است که اختلافات خود را کنار گذاشته و برای اتحاد و برادری با یکدیگر همکاری کنند.

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.