حزب الله لبنان: مسئولان مسلمان افغانستان امنیت نمازگزاران را تامین کنند

حزب الله لبنان در پی حمله به یک مسجد در ولایت قندهار از مسئولان امنیتی کشور خواست که امنیت نمازگزاران را تامین کنند.

به گزارش خبرگزاری وطن24، به نقل از المیادین، حزب الله لبنان با صدور بیانیه‌ای حمله روز گذشته به یکی از مساجد قندهار را محکوم کرده و از مسئولان امنیتی افغانستان خواست که امنیت نمازگزاران را تامین کنند.

در بیانیه آمده است: “بار دیگر گروه تروریستی داعش جنایت وحشیانه دیگری را رقم زد. چنین جنایات سازمان یافته‌ای اقتضا می‌کند که اقدامات گسترده و فوری اتخاذ شود.”

در ادامه گفته شده مسئولان مسلمان افغانستان باید درخصوص تحت پیگرد قرار دادن عوامل این جنایت و محاکمه آنها مسئولیت پذیر باشند؛ “ما از مسئولان افغانستان می خواهیم که امنیت نمازگزاران را تامین کنند.”

همچنین در بیانیه آمده است که مسئولان افغانستان باید اقداماتی اتخاذ کنند که مانع از وقوع جنایات جدید شود. ترک مساجد و خانه خدا و عبادت بندگان نباید هدف سهل و آسان برای “گرگ های انسان نما” و به جا مانده از میراث آمریکا باشد.

در پایان گفته شده است که آمریکا با به جا گذاشتن قاتلان و کشتار و ویرانی به دنبال انتقام از شکست و ناکامی خود در افغانستان است.

گروه داعش خراسان پذیرفته است که در دو جمعه متوالی به دو مسجد در ولایات کندوز و قندهار حمله کرده که در نتیجه آن تعداد زیادی کشته و زخمی شده‌اند.

 

نویسنده خبر: محمد عظیم عزیزی

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.