حدود هفت هزار و 500 زن باردار از زلزله‌های هرات متاثر شدند

صندوق جمعیت ملل متحد در گزارشی اعلام کرده که در اثر زمین‌لرزه‌های اخیر هرات حدود هفت هزار و ۵۰۰ زن باردار را در این ولایت متاثر کرده است.

به گزارش خبرگزاری وطن24، این صندوق روز گذشته (یک‌شنبه، ۳۰ میزان) گفته که مشاوران روانی اجتماعی را برای کمک به مقابله با فشار روانی که زنان در زلزله متحمل شدند، فرستاده است.

طبق گفته‌های این نهاد، دست‌کم ۱۵۴ هزار تن از زلزله‌های هرات متاثر شدند.

در میان آنها حدود هفت هزار و 500 زن باردار هستند که بسیاری از آنها اعضای خانواده خود را در زلزله از دست داده‌اند.

سازمان جهانی صحت اما گفته که زلزله‌های هرات بر روی 43 هزار نفر مستقیما تاثیر گذاشته که 32 درصد از این آمار کودکان زیر پنج سال می‌باشند.

از جانبی‌هم، دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد (اوچا) هم اعلام کرده که بیش از 21 هزار و 500 خانه در زمین‌لرزه‌های هرات ویران شده و ۱۷ هزار خانه دیگر شدیدا آسیب دیده است.

بر اساس ارزیابی سازمان ملل که هفته گذشته نشر شد، در کشک رباط سنگی هشت هزار و 41 تن، در زنده‌جان هفت هزار 523 تن، گلران سه هزار 432 تن، در شهر هرات هفت‌صد و 17 تن و در کوهسان 133 تن از زلزله‌های اخیر هرات متضرر شدند.

این در حالی‌است نهاد‌های امدادرسانی سازمان ملل متحد خواستار کمک «عاجل» برای خانواده‌های زلزله‌زده در هرات شد که همه چیز خود را در زمین‌ لرزه‌های ویرانگر اخیر از دست داده‌اند و با زمستان سرد روبرو هستند.

منبع خبرگزاری وطن
توسط مراد یوسفی
خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.