حجت‌الاسلام روحانی: مسئولیت ماست به جوانان نسبت به روزهای سخت کشور و رشادت در مقابل بیگانگان آگاهی بدهیم

سخنرانان در نماز جمعه هرات به مناسبت روز شش جدی سالروز تجاوز قشون ارتش سرخ شوروی گفته‌اند جوانان لازم است بدانند که مردم افغانستان در زمان اشغال شوروی سابق چه روزهای تاریکی را پشت سر گذاشتند تا بتوانند دین و ریشه‌خود را حفظ کنند.

روز گذشته (جمعه، 8 جدی) نماز جمعه در مسجد محمدیه جغاره ولایت هرات با حضور پر شمار نمازگزاران این ولایت برگزار گردید.

به گزارش خبرگزاری وطن24، حجت‌السلام والمسلمین محمد روحانی، یک تن از عالمان دین هرات و رئیس اجرایی مدرسه علمی صادقیه هرات در این نماز گفت: «شش جدی سالروز آغاز روزه‌های سیاه‌های افغانستان است که سالروز تجاوز ارتش جماهیر شوروی به افغانستان می‌باشد».

آقای روحانی اضافه کرد جوانان لازم است در مورد این تاریخ بدانند که چه روزهای سختی مردم افغانستان گذراندند و در آن زمان و با کمترین امکانات علیه این رژیم برای دفاع از دین و فرهنگ خود مبارزه کردند.

وی بیان کرد تا کنون آثار شهدا و خرابی‌هایی بجا مانده از آن زمان در کشور مشاهده می‌شود.

این عالم دین افزود که تجاوز به هیچ عنوان مشروع نیست و در حال حاضر مردم غزه هم زیر بمباران و حملات رژیم صهیونیستی قرار دارند.

به گفته او، این نسل کشی و حرکت ظالمانه از سوی کشورهای اسلامی محکوم می‌باشد.

آقای روحانی گفت :«چه شوروی سابق، چه امریکا، چه رژیم صهیونیستی و چه انگلیس، خدواند متعال انتقام شدید را از ظالم خواهد گرفت».

این در حالی است که از چهل و چهارومین سالروز حمله جماهیر شوروی در چندین برنامه در ولایت هرات به طور متفاوتی بررسی و یاد شده است.

مقامات امارت اسلامی هم این روز را به عنوان روز سیاه افغانستان دانسته‌ و گفته‌اند دردها و رنج‌های مردم کشور از این روز آغاز شده است.

 

 

منبع خبرگزاری وطن
توسط روح‌الله حیدری
خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.