حالا فقط کماندو در برابر جنگ بالامرغاب ایستاده است/ارتش 209 شاهین وارد بالامرغاب شد

قول اردوی 207 ظفر نتوانست که جنگ بالامرغاب را مدیریت و کنترل کند.

سید موسی نعمتی جناب، نماینده مردم بادغیس در پارلمان می‌گوید در حال حاضر، جنگ بالامرغاب کاهش یافته و نیروهای قول اردوی 209 شاهین از شمال کشور وارد نبرد شده‌اند.

او در گفتگو با خبرگزاری وطن24 بیان کرد: “با وجود اینکه حملات کاهش یافته ولی تمامی ارگان‌های دولتی بالامرغاب به جز قرارگاه اردوی ملی در اختیار طالبان است؛ طالبان علنا در بازار به سر می‌برند.”

به بیان وی، به دلیل عدم توانایی نشست طیاره‌ها و هلی‌کوپترهای قول اردوی 207 ظفر در بالامرغاب، نیروهای قول اردوی 209 شاهین وارد جنگ این ولسوالی شده‌اند.

آقای جناب، دلیل این قضیه را دستیابی طالبان به دافع هوایی موریچاق می‌داند که مانع فرود امکانات هوایی ارتش غرب کشور شده است.

این نماینده بادغیس در پارلمان با این همه از قوای قول اردوی 207 ظفر قدردانی کرده و گفت این نیروها با تمام توان خود در برابر طالبان ایستاد شده و “شهید” هم دادند.

جمشید شهابی، سخنگوی والی بادغیس در مورد ملحق شدن نیروهای ارتش شمال کشور برای سرکوب جنگ بالامرغاب ابراز بی اطلاعی کرده ولی می‌گوید نیروهای دولتی در حال پیشروی هستند.

سخنگویان ارتش بادغیس و قول اردوی 207 ظفر در این رابطه حاضر به پاسخگویی نشدند.

با این حال منابع اختصاصی وطن24 که نخواسته‌اند اسمی از آنان برده شود خبر از بازگشت ولسوال بالامرغاب و فرمانده ارتش بادغیس به شهر قلعه نو میدهند.

به گفته آنان، در حال حاضر قوای کماندو مدیریت جنگ را بر عهده گرفته‌اند.

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.