جشن ولادت امام حسن (ع) و محفل اُنس با قرآن کریم در هرات برگزار شد

هشتمین دور محفل اُنس با قرآن کریم و گرامی‌داشت ولادت دومین اختر تابناک امامت و ولایت آقا امام حسن (ع) از سوی مرکز قرآنی ثقلین هرات برگزار شد.

این برنامه شب گذشته، (جمعه، 16 حمل) در مسجد فاطمیه جبرئیل هرات با حضور عالمان دین، فرهنگیان و جوانان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری وطن24، سید کاظم موسوی، مسئول دارالقرآن ثقلین گفت که این محفل در ادامه برنامه‌های قرآنی مرکز ثقلین است و اکثریت اشتراک کنندگان آن را جوانان شامل می‌شوند.

او علاوه کرد که در این برنامه قاریان مطرح و بین‌المللی هرات به قرائت پرداختند و هم‌زمان با این از ولادت با سعادت آقا امام حسن (ع) هم گرامی‌داشت شد.

آقای موسوی علاقه‌مندی جوانان برای فراگیری آموزه‌های قرآنی را بلند خوانده و تاکید کرد که اکثریت اشتراک کنندگان هشتمین دور محفل اُنس با قرآن کریم، جوانان و نوجوانان قرآنی هستند.

از جانبی‌هم، حجت‌الاسلام احمدی، رئیس شورای علمای شیعه هرات در این محفل از تلاش‌ شورای عالی قرآنی هرات در راستای حمایت از مراکز و نهادهای قرآنی یاد کرده و حضور با نشاط جوانان را عامل اصلی تزیق امید در میان مردم دانست.

او گفت: «قرآن عامل نشاط و زندگی سالم است. قرآن باید سرلوحه زندگی مردم مومن هرات باشد».

این عالم سرشناس دینی در ادامه تاکید کرد که اتحاد و وحدت در سایه قرآن و عمل به آموزه‌‌های آن به دست می‌آید.

در این محفل قاریان و قرآن دوستان هم تاکید بر هرچه بهتر برگزار شدن مجالس قرآنی کرده و از تاجران و خیرین خواستند نهادهای قرآنی را حمایت کنند.

در هرات ده‌ها کانون بزرگ قرآنی فعالیت دارند که هر کدام توانسته نیروهای توانمند قرآنی را به جامعه مومن و مسلمان هرات تقدیم کنند.

 


 

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.