تکمیل بند پاشدان و اعمار بند بزرگ کبدان در هرات

مسئولان حوزه دریایی مرغاب – هریرود بیان کردند که با اختصاص یافتن بودجه در اولین قدم بند پاشدان ولایت هرات را تکیمل و بعد از آن بند جدید کبدان در این ولایت برای مدیریت آب‌ها اعمار خواهند کرد.
مولوی سردارعلی مزمل، رئیس حوزه فرعی دریایی هریرود به خبرگزاری وطن24 گفته در حال حاضر اولین اقدام برای مدیریت آب تکمیل کردن بند پاشدان در ولایت هرات است.
او بیان کرده که تیم انجینری به ساحه رفتن و تمام جزئیات را بررسی و بعد از اختصاص بودجه این بند تکمیل خواهد شد.
در ادامه آقای مزمل افزوده که در سال‌های آینده در ولایت هرات بند آبی جدیدی به نام “کبدان” در بین ولسوالی پشتون زرغون و اوبه هرات اعمار خواهد شد.
وی افزوده که سروی تخنیکی این بند توسط تیم انجینری انجام شده است و بعد از بند پاشدان و تنظیم بودجه برای این بند کار آن هم آغاز خواهد شد.
در همین ارتباط به طور کلی مسئولان امارت اسلامی هم برای حل بحران آب، پروژه‌های اعمار بندهای آب را در پنج سال آینده در نظر دارد.
امارت اسلامی با جلسه با تیم‌های انجینری و مسئولان مربوط، کار 85 بند آب در پنج سال آینده در افغانستان اعمار خواهد شد که از این آمار 20 بند آن در حوزه غرب احداث می‌شود.
با این حال، خشکسالی و تغییر اقلیم در چند سال اخیر مردم را با چالش‌ کم آبی مواجه کرده است.
افغانستان کشوری که زراعت پیشه است بیشترین احتیاج را برای آب دارد.
حالا مسئولان امارت اسلامی برای حل این بحران گفته‌اند پروژه‌ها انکشافی راه اندازی می‌شود و مردم هم در زمینه مدیریت آب با آنان مشارکت داشته باشند.

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.