توسعه شهری هرات؛ تطبیق چهار پروژه بزرگ در سال جاری

مسئولان اداره شهرداری هرات می‌گویند که به منظور توسعه شهری چهار پروژه بزرگ عقب نیشنی سرک‌ها در سال جاری در این ولایت تطبیق می‌شود.

ناصر آرمل، سخنگوی اداره شهرداری هرات به خبرگزاری وطن24 می‌گوید که این اداره در مجموع 100 پروژه کوچک و بزرگ  برای توسعه شهری در نظر گرفته است که چهار پروژه بزرگ آن در سال جاری تطبیق خواهد شد.

آقای آرمل گفت: «برای توسعه شهری نیاز است تا عقب نیشنی سرک‌ها در مکان‌های مورد نظر صورت بگیرد، و به این منظور چهار پروژه بزرگ در سال جاری تطبیق می‌شود».

وی بیان داشت که عقب نیشنی سرک‌ها در مسیر «تخت سفر تا ترمینال، حوض کرباس تا حوالی، ساحه نمبر یک تا کاروبار و سرک فرقه تا کاریزک در منطقه شیدایی» از جمله این چهار پرژه بزرگ می‎باشد.

او افزود که این پروژه‌ها به اساس قانون استملاک و به تفاهم مردم در ساحات مورد نظر از سوی اداره شهرداری هرات اجرا خواهد شد.

از سویی‌هم، شماری از باشندگان هرات هم از این پلان اداره شهرداری استقبال کرده و خواهان تطبیق آن به صورت فراگیر در این ولایت می‌باشد.

جان محمد ابراهیمی، یکی از باشندگان هرات می‌گوید که تطبیق پرژه‌های توسعه، خصوصا عقب نیشینی سرک‌های برعلاوه نظم بخشیدن به شهر باعث کاهش تردد و حادثات ترافیکی هم خواهد شد.

وی بیان داشت که از این لحاظ نیاز است تا این گونه‌ پلان‌ها به شکل دوامدار و فراگیر در نقاط مختلف هرات تطبیق شود.

این در حالی‌است که پلان عقب نیشینی جاده‌ها از چند ماه به این سو در ولایت هرات شروع شده است و این روند در حال حاضر در برخی از نقاط این ولایت جریان دارد.

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.