توسعه روابط تجاری افغانستان با منطقه؛ خانه تجارت قزاقستان در هرات افتتاح شد

یک مرکز تجاری تحت عنوان «خانه تجارت قزاقستان» به منظور توسعه روابط تجاری میان افغانستان و قزاقستان در ولایت هرات گشایش یافت.

به گزارش خبرگزاری وطن24، این مرکز روز گذشته (سه‌شنبه 18 ثور)، با حضور سرپرست وزارت صنعت و تجارت، مسئولان محلی هرات و نمایندگان کشور قزاقستان افتتاح شد.

سرپرست وزارت صنعت و تجارت در افتتاح این مرکز گفت که ایجاد خانه تجارت قزاقستان در افغانسان، گام مثبت و مؤثر در تحکیم و توسعه روابط تجارتی میان دو کشور می‌باشد.

به گفته وی، در نتیجه سفر هیات رسمی و سکتور خصوصی افغانستان به‌منظور اشتراک در کنفرانس تواصل تجارتی، نشست‌های تجارتی دو جانبه و نمایشگاه محصولات و تولیدات افغانستان در شهر آستانه کشور قزاقستان در سال ۱۴۰۲، صادرات افغانستان به قزاقستان افزایش یافته است.

از جانبی‌هم، آرمان یوسینتایف، رئیس خانه تجارت قزاقستان در افغانستان، می‌گوید که هدف کشورش از افتتاح خانه تجارت در افغانستان، افزایش حجم و ارزش مبادلات تجارتی میان دو کشور می‌باشد و جمهوری قزاقستان علاقه‌مند گسترش روابط تجارتی با امارت اسلامی افغانستان است.

این در حالی‌است که به تازگی بیش از ۱۳ قرارداد و تفاهم نامه تجارتی به ارزش دوصد میلیون دالر بین افغانستان و ترکمنستان در هرات امضا شده است.

این قراردادها در زمینه آغاز صادرات سنگ مرمر، رنگ، مواد ساختمانی و مواد غذایی میان شرکت‌های فعال در شهرک صنعتی هرات و شرکت‌های ترکمنستانی روز سه‌شنبه(18 ثور) به امضاء رسید.

منبع خبرگزاری وطن
توسط مراد یوسفی
خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.