تهدید مخالفان دولت علیه شرکت‌های مخابراتی در چند ولسوالی هرات/ غوریان ساعت‌ها بدون آنتن بوده

قطع چندین ساعته آنتن‌های مخابراتی در ولسوالی غوریان هرات باشندگان این ولسوالی را با مشکلات جدی مواجه کرده است.

لعل محمد عمرزی، ولسوال غوریان هرات به سایت خبری وطن24 گفت: از ساعت پنج روز گذشته تا ساعت 8 صبح امروز آنتن‌های مخابراتی در این ولسوالی کاملا غیرفعال بود و اکنون دوباره فعال شده است.

وی بیان داشت دلیل قطع آنتن‌‌‌‌‌های مخابراتی در این ولسوالی معلوم نبوده و باید مسئولان در این زمینه پاسخگو باشند.

او در ادامه یادآور شد دلیل قطع آنتن‌‌‌های مخابراتی در ولسوالی غوریان شاید هم فشارهای مخالفان مسلح دولت و تهدیدات امنیتی بوده باشد اما گزارشی را در این زمینه از طرف شرکت‌های مخابراتی دریافت نکرده است.

در همین حال عاشق‌الله علیزایی، رئیس اداره مخابرات و تکنولوژی معلوماتی هرات می‌گوید: قطع آنتن‌‌‌‌‌‌‌‌‌های مخابراتی در ولسوالی غوریان ناامنی‌‌ها و فشار مخالفان مسلح دولت بالای شرکت‌‌‌های مخابراتی بوده است.

به گفته وی طالبان در این ولسوالی شرکت‌‌‌های مخابراتی را تهدید کرده بود که آنتن‌‌های شان را قطع کنند.

وی افزود این شرکت‌ها بخاطر جلوگیری و ازبین بردن آنتن‌‌های شان مجبور شدند که دستور طالبان را بپذیرند.

آقای علیزایی گفت هم اکنون آنتن‌‌‌های شرکت‌‌ مخابراتی در ولسوالی‌‌‌‌های غوریان، پشتون زرغون، فرسی و اوبه هرات با تهدیدات بلند مخالفان مسلح دولت مواجه می‌باشد.

رئیس مخابرات و تکنولوژی معلوماتی در ادامه افزود شرکت مخابراتی سلام که دولتی است با بیشترین تهدیدات از طرف طالبان مواجه می‌‌‌‌‌باشد.

وی علاوه کرد از آغاز سال جاری تا کنون دو پایه آنتن شرکت مخابراتی سلام در ولسوالی غوریان توسط مخالفان مسلح دولت حریق شده است.

آقای علیزایی خاطرنشان کرد هزینه هر پایه آنتن مخابراتی از 100 تا 200 هزاز دالر بوده است.

رئیس مخابرات و تکنولوژی معلوماتی هرات تأکید کرد همه این چالش‌‌‌‌ها و تهدیدات امنیتی را با شورای امنیت ملی کشور شریک ساخته اما تاکنون هیچ گونه اقدامی در این زمینه صورت نگرفته است.

با این حال، یکی از دلیل قطع آنتن‌‌های شرکت مخابراتی توسط طالبان جلوگیری از عملیات‌‌‌ نیروهای دولتی علیه این گروه گفته می‌شود.

 

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.