تهدیدهای امنیتی اصلی‌ترین علت کاهش خدمات مخابراتی در هرات است

به گزارش خبرگزاری وطن24، عاشق‌الله علیزایی، رئیس مخابرات هرات می‌گوید: در تمام ولسوالی‌های این ولایت آنتن‌های مخابراتی زیر تهدید امنیتی مخالفان مسلح دولت قرار دارند.

وی بیان داشت قطع آنتن‌های مخابراتی از سوی مخالفان مسلح دولت دلیل سیاسی دارد.

آقای علیزایی بیان داشت با وجود تمام تهدیدهای امنیتی در این ولایت، تا اکنون گزارشی مبنی بر باج‌گیری مخالفان مسلح دولت از شرکت‌های مخابراتی به دست آنان نرسیده است.

رئیس مخابرات هرات یادآور شد در یک ماه گذشته هشت پایه آنتن مخابراتی در این ولایت از طرف مخالفان مسلح دولت آتش زده شده‌اند.

به گفته او، ریاست مخابرات و اداره اترا در این ولایت، هیچ گونه صلاحیت اجرایی نداشته بلکه وظیفه این دو نهاد نظارتی می‌باشد.

آقای علیزایی ادامه داد مشکلات امنیتی که سر راه شرکت‌های مخابراتی وجود دارد باید از طریق بزرگان قوم حل شود.

در همین حال زمری همدرد، مسئول اداره اترا در هرات می‌گوید: از آغاز سال جاری تا کنون، 25 آنتن شرکت‌های مخابراتی در این ولایت از طرف مخالفان مسلح دولت حریق شده است.

به گفته او، در سال جاری ارائه خدمات مخابراتی به دلیل مشکلات امنیتی در افغانستان، 30 درصد کاهش یافته است.

مسئول اداره اترا در هرات دلیل قطع آنتن‌های مخابراتی را در شماری از ولسوالی‌‌ها و مناطق این ولایت مشکل تخنیکی ندانسته و چالش‌های امنیتی را مانع ارائه خدماتی مخابراتی عنوان کرد.

از سویی دیگر محمد‌هارون میر، مسئول تخنیکی شرکت مخابراتی سلام در هرات می‌گوید: شرکت مخابراتی سلام که یک شرکت دولتی است، فقط در ولسوالی‌های اوبه، پشتون زرغون و کشک کهنه این ولایت خدمات ندارد.

به گفته او، مسئولان شرکت مخابراتی سلام تلاش می‌کنند، در مناطقی که این شرکت ارائه خدمات ندارد، آنتن‌ها را فعال کنند.

آقای میر اضافه کرد علاوه بر مناطق ذکر شده شرکت سلام در تمام ولسوالی‌ها و مناطق دیگر این ولایت خدمات مخابراتی ارائه می‌کند.

وی علاوه کرد شرکت مخابراتی سلام با چالش‌های زیاد امنیتی از طرف مخالفان مسلح دولت در هرات مواجه است.

در همین حال محمد جواد حسن زاده و محمد جواد رحیمی باشندگان شهر هرات از ارائه خدمات مخابراتی در این ولایت انتقاد کرده و مسئولان شرکت‌ها و ریاست مخابرات این ولایت را به کم کاری متهم می‌کنند.

به گفته شهروندان هرات خدمات اینترنتی نسبت به ماه‌های گذشته خیلی ضعیف شده و قیمت‌های اینترنت هم بالا می‌باشد.

در پی این همه انتقادها، جیلانی فرهاد سخنگوی والی هرات می‌گوید: تهدیدات امنیتی در این ولایت در حدی نیست که مانع ارائه خدمات مخابراتی برای شهروندان شود.

وی یادآور شد آنتن‌های مخابراتی هیچ گونه هدف نظامی نداشته و مخالفان مسلح دولت که مانع ارائه خدمات به شهروندان می‌شوند، باید پاسخگو باشند.

سخنگوی والی هرات تأکید کرد اداره محلی این ولایت آماده هر نوع همکاری با شرکت‌های مخابراتی بوده تا خدمات‌رسانی برای شهروندان سریعتر شود.

از چند ماه به این طرف است ارائه خدمات مخابراتی در هرات کمتر شده و باشندگان این ولایت را با دشواری های زیادی مواجه کرده است.

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.