تمدید یک روزه آتش بس در غزه/ وزیر خارجه آمریکا وارد سرزمین‌های اشغالی شد

منابع رسانه‌ای بامداد پنجشنبه از ورود «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا به تل‌آویو خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری وطن24، خبرگزاری «رویترز» در این‌باره گزارش داد که وزیر امور خارجه آمریکا برای سومین بار از زمان عملیات «طوفان الاقصی» به فلسطین اشغالی سفر کرده است.

پیش از این یک مقام آمریکایی گفته بود که بلینکن ضمن سفر به کرانه باختری و امارات عربی متحده، درباره ورود کمک‌های بیشتر به نوار غزه و آزادی اسرای صهیونیست گفتگو می‌کند.

از سوی دیگر، روزنامه «نیویورک تایمز» به نقل از یک مقام دولت آمریکا نوشت که واشنگتن از تل‌آویو خواسته که از درگیری در مرزهای شمالی فلسطین اشغالی اجتناب کند.

از جانبی‌هم در سایه‌ای تمدید یک روزه آتش بس در غزه، جنبش حماس تاکید کرده که آزادی اسرای نظامی صهیونست‌ها تنها زمانی ممکن است که عقب نیشینی کامل انجام شود.

اسامه حمدان،‌ عضو دفتر سیاسی حماس و از اعضای ارشد این جنبش با بیان اینکه «تلاش‌ها برای تمدید آتش‌بس موقت هنوز به مرحله پایان نرسیده است» گفت: «آتش‌بس برای ما کافی نیست، بلکه ادوات نظامی باید از غزه عقب نشینی کنند و دشمن باید اقدامات خصمانه خود را متوقف کند.»

این عضو ارشد حماس در گفتگو با المیادین با اشاره به پایبندی حماس به حفظ آرامش در صورت ادامه آتش‌بس تاکید کرد: «تا قبل از توقف تجاوزات و لغو محاصره از غزه، هیچ مذاکره‌ای در مورد تبادل اسیران نظامی صورت نخواهد گرفت.»

از سویی‌هم، تحلیل‌گران سفر پرشتاب وزیر خارجه آمریکا به سرزمین‌های اشغالی را تلاشی برای تمدید آتش بس و جلوگیری از جنگ توصیف می‌کنند.

این درحالی است که رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونستی بر ازسرگیری عملیات زمینی بعد از توقف آتش تاکید دارد.

 

منبع خبرگزاری وطن24
توسط عبدالله اخلاقی
خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.