تمامی مکاتب تا 18 سنبله تعطیل است

پس از تصویب طرح تمدید محدودیت‌ها جهت مبارزه با ویروس کرونا، وزارت معارف کشور نیز اعلام کرده که تمامی مکاتب و آموزشگاه‌ها تا 18 سنبله تعطیل است.

وزارت معارف، امروز یک‌شنبه (18 سنبله) طی اطلاعیه‌ای گفته که برای پیش‌گیری از شیوع ویروس کرونا، رخصتی‌های مکاتب، مدارس، کورس‌های خصوصی مراکز تربیه معلم دولتی و مکاتب خصوصی از امروز تا 18 سنبله برای مدت سه ماه، تمدید است.

این وزارت گفته که برنامه‌های آموزش از راه دور ادامه می‌یابد.

این وزارت گفته که تصمیم در رابطه به آغاز آموزش حضوری در مکاتب بستگی به کاهش و پایان تهدید ویروس کرونا در جامعه دارد.

اطلاعیه افزوده که امتحاناتِ چهارونیم ماهه دانش آموزان مکاتب ولایاتِ سردسیر در پایان سال تعلیمی همزمان با امتحانات سالانه اخذ  و نمره امتحانات از 100 محاسبه می‌گردد. امتحان سالانه‌ی مناطق گرمسیر الی اطلاع ثانی، معطل می‌باشد.

وزارت معارف گفته که قرار است این وزارت گزینه‌های بدیل خدمات تعلیمی را به صورت رسمی آغازکند. در این طرح تجمعات محدود با رعایت تدابیر بهداشتی و ضدعفونی‌سازی و دروس آنلاین (آموزش از راه دور) درنظر گرفته شده است.

رهبری وزارت معارف از دانش آموزان می‌خواهد، جهت استفاده‌ای مفید از دوره تعطیلات، برنامه‌های مُمد درسی (دروس تلویزیونی و رادیویی) را تعقیب کنند.

در اطلاعیه آمده که بر اساس فیصله جلسه رهبری وزارت معارف با مسولان اتحادیه‌ی مکاتب خصوصی، برای آنعده از دانش آموزانی که به مشکل مالی مواجه هستند تخفیف، قرضه و تآجیل، از جانب مکاتب خصوصی در نظر گرفته خواهد شد.

همچنین، وزارت معارف متعهد است، به هدف تکمیل سال تعلیمی و نصاب درسی، با اتخاذ کارشیوه‌های موثر و کارا دوره تعطیلات را جبران نموده و به آگهی دانش آموزان و خانواده‌های آنان برساند.

این در حالی است که کمیته اضطرار جلوگیری از شیوع ویروس کرونا روز گذشته (17 جوزا) وضع محدودیت‌ها به منظور مبارزه با ویروس کرونا را برای سه ماه دیگر تمدید کرد.

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.