تلاش‌های مجدد برای برقراری آتش‌بس در غزه

منابع وابسته به مقاومت فلسطین اعلام کردند که با وجود ادامه شکاف‌ها و اختلافات میان حماس و رژیم صهیونیستی در مذاکرات، حماس به‌زودی هیأتی را برای ازسرگیری مذاکرات به قاهره می‌فرستد.

به گزارش خبرگزاری وطن24 و به نقل از خبرگزاری فارس، یک منبع آگاه در مقاومت فلسطین، امروز شنبه از سفر قریب‌الوقوع یک هیأت از جنبش حماس به قاهره برای ازسرگیری مذاکرات مربوط به آتش‌بس در غزه خبر داد.

این منبع در گفت‌وگو با شبکه المیادین با تایید فشارها از جانب ایالات متحده آمریکا علیه میانجیگران مصری و قطری برای برقراری آتش‌بس در غزه، گفت که با وجود چند بار شکست مذاکرات آتش‌بس، بار دیگر این روند در قاهره آزموده خواهد شد.

دو روز پیش بود که اسامه حمدان از مقامات ارشد حماس در یک نشست خبری در بیروت گفت که با وجود انعطاف‌پذیری این جنبش، هیچ پیشرفتی در مذاکرات آتش‌بس صورت نگرفته است.

او تاکید کرده که حماس موضع خود در خصوص این مذاکرات را از 14 مارس گذشته به میانجیگران ابلاغ کرده و همچنان به اصولش در این خصوص پایبند خواهد ماند.

از سویی‌هم، منابع خبری گزارش دادند، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا از مصر و قطر درخواست کرده تا برای توافق با رژیم صهیونیستی حماس را تحت فشار قرار داده و راضی کنند.

شبکه خبری الجزیره گزارش داده که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در نامه‌ای به سران مصر و قطر از آنها خواسته است که حماس را برای توافق با رژیم صهیونیستی تحت فشار قرار داده و راضی کنند.

در همین حال، وبگاه آمریکایی آکسیوس نیز گزارش داد که بر اساس طرح فعلی که در حال مذاکره است، احتمال دارد که آتش بسی ۶ هفته‌ای برقرار شده و ۴۰ نفر از اسرای اسرائیلی شامل زنان و مردان بالای ۵۰ سال، سربازان زن و مردانی که در شرایط صحی وخیمی هستند، آزاد شوند.

مذاکرات آتش‌بس درحالی دوباره آغاز می‌شود که قبل از این شورای امنیت سازمان ملل با صدور قطع نامه‌ی از اسرائیل خواسته بود فورا برای دستیابی به یک آتش‌بس پایدار در غزه وارد عرصه شود.

در این قطع نامه حملات اسرائیل بالای مردم غزه نیز نکوهش شده بود.

 

منبع خبرگزاری وطن24
خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.