تقویت آب‌های زیر زمینی؛ مردم در خانه‌های خود چاه حفر کنند و برف و باران را ذخیره کنند

وزارت داخله کشور در اعلامیه به مردم در سراسر افغانستان توصیه کرده که برای تقویت آب‌های زیر زمینی کشور، هر خانواده که توانایی آن را دارد چاه‌هایی برای ذخیره برف و باران ایجاد کنند.

به گزارش خبرگزاری وطن24، مقام ولایت هرات به نقل از وزارت داخله گفت که برای تقویت آب‌های زیر زمینی کشور به مردم توصیه کرده که چاه‌هایی به قطر یک متر و عمق شش متر در حیاط و ساحه سبز خانه‌های خود حفر کنند.

در این اعلامیه آمده: « اگر هر فامیل در ولایت‌های افغانستان یک چاه به قطر یک متر و عمق شش متر در حولی و ساحه سبز خانه خود اعمار کند و دوباره سرش را با سبزه بپوشاند و در وقت باران و برف، جریان آب را در آن هدایت دهد باعث می‌شود در قسمت بلند بردن سطح آب‌های زیرزمینی شهر خویش سهم خود را داشته باشد و تمام آب آشامیدانی را که در جریان سال استفاده می‌کنیم دوباره مسولیت خویش را ادا کرده و این آب را به آب‌های زیرزمینی بر گرداند».

در این نوشته همچنین آمده است که هزینه هر چاه به قیمت یک هزار افغانی است ولی با هر بار پر شدن این چاه شش متر مکعب آب به آب‌های زیر زمینی کشور افزایش می‌یابد.

نسبت به برآورد تقریبی با این کار در سال می‌تواند حداقل ده بار این چاه با آب پر گردد و حدود یک میلیون افغانی در سال آب زیر زمینی و آشامیدنی جذب زمین می‌شود.

گفته شده با این اقدام و همکاری مردم یک مبارزه قوی در قسمت خشک‌سالی و تقویت ذخیره‌های آب‌های زیر زمینی افغانستان خواهد شد.

با این حال، بارندگی‌ها و بارش برف در روزهای اخیر خوش‌بینی‌های زیادی در بین مردم برای بهار بهتر به میان آورده است.

منبع خبرگزاری وطن
توسط روح‌الله حیدری
خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.